NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
s6025t skrev:Cosmic White har ju samma metalliceffekt (mycket färgskiftningar) som electric silver om du ratar den färgen för att den är svår att lacka om så är cosmic white lika svår
Är du säker på det?
I broschyren så är det bara Electric Silver och Chameleon Blå som beskrivs ha skiftande färgegenskaper. Enligt broschyren: Electric Silver skiftar från silver till blått beroende på ljuset och Chameleon Blå skiftar från blått till guld eller transparent effekt beroende på ljuset.
Dessa två verkar likna den där kameleontfärgen som var så populär ett tag och den var det riktigt kinkigt med vid lack, skulle sprutas åt samma håll och sånt för att färgskiftningarna skulle vara lika.

Hade Cosmic White varit samma typ av lack och inte bara en vanlig metallic borde det väl ha stått nånting om det i broschyren också? :)
Användarvisningsbild
av Bosa
Kluster skrev:Oj oj, min bil är klar! :D

Det enda som ska monteras hos Volvo ÅF är takspoilern, detta kanske blir en MYCKET trevlig start på semestern nästa vecka! Någon som har koll på semesterlistan över alla Volvo ÅF-verkstäder?! :wink: 8)
Ditt svi...eeeh jag menar Grattis!! ;)
av Kluster
Bosa skrev:
Ditt svi...eeeh jag menar Grattis!! ;)
Haha, tackar :D men med min vanliga otur så känns det som att v32 kan låta realistiskt ändå då det är semestertider både för verkstäderna och o försäljare men men, kan ju alltid hoppas! 8)
Användarvisningsbild
av Bosa
Jaha, var iväg och provkörde en D2 och en D4 idag, de hade ingen D3 därav D4.

D4:an gick riktigt fint, hörs knappt att man åker diesel. Bra klipp i den också samtidigt som den har en riktigt fin gång, nu är iofs D3 en tamare variant men gången i motorn är ju densamma. På den provkörningen jag gjorde, 3-4 kilometer i stad och ett par mil efter landsväg så drog D4 0,58. Då testades förstås acc och lite omkörningsegenskaper men även farthållare vid 90, 100 och 120. Var uppe i 140 som mest en kort sväng vid omkörning.

D2 var väl egentligen den stora överraskningen, hade förväntat mig hjälp att putta igång den men den gick förvånansvärt bra även om den är trött. Märks dock vid acc och omkörning att det är en liten motor men den skulle kanske kunna fungera. Körde samma sträcka som med D4:an men provade lite mer omkörning av den enkla anledningen att det är där avsaknaden av effekt märks mest, fick mao gå lite hårdare men definitivt ingen buskörning. Gjorde ett kort test och tryckte in farthållaren i 140 och då drog den 0,69/0,70, detta var dock under en kort sträcka så inget att lita på. D2:an hade en snittförbrukning på 0,56, även den ny med få mil på mätaren. Vid 90 och med farthållare höll den sig runt 0,45-0,52.

Däremot så för D2 mer oljud än D4, en råare gång helt enkelt. Med dieselfemman tänkte man inte på motorn under färd medans D2:an hörs i bakgrunden på ett annat vis.

Så det man väljer emellan är väl egentligen en lite roligare bil som samtidigt går relativt snålt och en billigare och snålare bil som inte är lika rolig. :)

Fick pris på en D2 Classic Momentum med metallic, drag, tidur, motorvärmare, high performance (som för övrigt lät helt ok), gummimattor, bagagerumsmatta och laminerade rutor. Hamnade på strax under 267000:-, hos en annan handlare får jag ge 266000:- för en D3 med enda skillnaden att på den hade jag inte valt laminerade sidorutor men hade istället sänkt chassie som val. Försäljaren skruvade lite besvärat på sig när jag nämnde detta. :mrgreen:
av jumu01
Ær lång tid væntan øver nu Kluster??
I så fall GRATTIS till nyførværvet!

Tittade vad samma bil som jag tænker bestælla kostar i Norge, hør och hæpna 140 000 kr mer och det i norsk valuta så lægg till 15% på denna summa och ni har mellanskillnaden i svenska kronor! :shock:
I Norge kan man køpa D4 utan R-design alternativet, priset startar då vid 400 000 Nkr (460 000 SEK)!!!!! :shock: :shock: :shock:
dærtill tillkommer sedan sedvanliga tillægg utøver utgångspriset!
Så i dessa fall ær man vældigt glad att man bor i Sverige!
av jumu01
Bosa jag fick D4 att dra 0.7 i medelførbrukning!!!
D3 0.62 i medelførbrukning!
Har nu en dieselfyra så valet ær enkelt, en diesel skall ha minst 5 cyl eller 6 cyl mycket mer harmonisk motorgång!
Den D3 jag tænker bestælla landar på 260 000 kr med laminerade rutor, Classic momentum samt de du næmner och annat lull,lull!

267000 før en D2 låter vældigt mycket! :shock:
Användarvisningsbild
av Bosa
0,62 lät lite högt, aggressiv körning eller drar de så pass mycket mer än specat?

Ja inte betalar jag nästan 270k för en D2:a, den handlaren går bort ganska rejält. Det lustiga är att priset för en D3 hos samma handlare är 28000:- dyrare än den D2 han räknade på, mao 295000:- för en D3 med samma utrustning som den offererade D2:an. :shock:

Frågade om det stod fel i Bygg din bil eftersom att där skiljer det 14k mellan D2 och D3 och han skyllde då på att de har kampanj på D2:an. Kampanj och 267k för en D2? :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Bojjan
Efter många månaders väntan så har nu den nu anlänt! tom 2 veckor tidigare än planerat :) Ångrar absolut inte takvingen och sänkningen, den ligger underbart på vägen.
Hoppas nu ni andra blir lika nöjda som jag är! Rock on! :-@

Bild

Ja jag lekte bara lite i photoshop med blurrningen runt om bilen :)

Mvh Johan
Användarvisningsbild
av Bosa
Snyggt Bojjan! :-)-)

Ja takvinge ska jag ha också, om det blir i samband med köp av bil eller senare återstår dock att se men gör väldigt mycket för utseendet. V50 svarar nog bra på solfilm också, kör man med laminerade sidorutor kan man tydligen inte få tonat från fabrik så för min del blir det sofilm. Sen har man ju 3 år på sig innan besiktning så då kan det nog bli den allra ljusaste filmen på främre sidorutorna också.
av jumu01
Har Hærjedalen någon egen prissættning då du presenterar så høga bilpriser, men som tur ær så finns det andra återførasæljarer att vænda sig till! Hur pass seriøs ær handlaren du varit hos, jag skulle vænda mig till en annan oavsett om jag behøvde åka 50 mil! Eller har du høga tillægg så som premium ljudanlæggning och andra mycket kostsammma tillægg?

Brænsle specen som tillverkaren uppger stæmmer aldrig om man inte nu skall eko-køra helt under sitt bilægande, men i såfall ær ju inte en D3 eller D4 aktuell om man nu skall jaga førbrukningssiffror. Jag ligger 0.5 øver på min nuvarabde bil i medelførbrukning (0.63).

Ditec gør fina arbeten på solfilm, en arbetskamrat læmnade in sin bil och ær vældigt nøjd efteråt och dom læmna 10 år garanti på jobbet.

:-)-) Grattis bojjan!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 47
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]