NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varför denna panik?
Orkar inte era bilar spinna loss i snömodden? ;)
Jo visst kan man vänta, men när jag i november fick informationsbladet från Polestar att en effektoptimering skulle gå att få jan/feb så kändes det bra och såg fram mot det nu till våren, men nu verkar det inte bli klart fram till sommaren och det känns väl sådär när man väntat några månader redan. :cry:
Jaha, så det blev lite eld i röven på dem igår när jag ringde o gnällde.
De sa till mig nu att de inte alls vet nu när effektoptimeringen kommer pga att det har varit dåligt väder och att de inte kunnat testa ordentligt. Jag frågade vad satsen kommer kosta och det blir 8900kr för D5 och T5.

Emblem om man vill ha det så får man just nu kontakta polestar så skickar de hem till en. Deras emblem har inte fått något artikelnummer hos volvo ännu så det är därför.
Nu har jag varit i kontakt med Polestar och en vän på Volvo. Det är just VÄDRET som ställer till det.

Att BSR kan sälja sina kit beror på att de inte genomgår samma hårda tester som Polestar gör. Det är bl.a ljudmätning i dessa moment. Detta går enbart att göra på bar mark under längre sträckor. Och sätter man på sommardäck för tidigt kommer farbror blå då vinterväglag råder.

Sen är det en hel rad andra krav som ställs då alla garantier hos volvo bibehålls. Dessutom så kan inte försäkringbolaget säga något..

Så att vänta på detta är nog värt varenda sekund och krona.

Men som dom sa, har dom flera kit färdiga i datorn som måste hårdtestas på bar väg under sommarförhållanden.

8)
/Christian
Och varför skulle ett chip ändra ljudnivån? :roll: Luktar svepskäl lång väg.
Ynot skrev:Man undrar ändå varför Polestar går ut på sin hemsida i november månad och meddelar att flera olika modeller kommer att kunna effektoptimeras under jan/feb 2010, har man då inte kunnat gjort dessa tester sommaren/hösten 2009. ??:-/
Det kan man tycka. Fast det kan ju vara så att först då beslutade man sig för att göra ett kit åt de "äldre" Volvobilarna. Dom menade på att Polestar ställer onödigt höga krav på programmen och att det vida överskrider Volvos egna krav samt försäkringsbolagen. Däremot så är det den bästa tänkbara chiptrimningen till en Volvo som finns.

Får försäkringsbolaget reda på att du chippat med exempelvis BSR så kan ni ju glömma ersättning för ev. motorhaveri. Nu minns jag inte allt de diskuterade fram och tillbaka, men det fanns en hel radda med udda marknadsföringsknep som BSR körde med som i deras ögon var rent lurendrejeri..

Men men.. hur som helst så får bilarna (T5) ca 260hk och runt 400nm.. vad exakt skillnaden är måste jag låta vara osagt. Jag vet bara att ska jag ha något så är det från Polestar.. Nu låter det som om jag försöker sälja in något.. :mrgreen: Men så är verkligen inte fallet.. jag har bara fullt förtroende för min vän och arbetskamrat!

/Christian
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 25
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024