NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke64
Fick faktiskt hela PCM:en (displayen) utbytt idag på garanti, men BT funkade redan innan. De bytte dessutom ett hjulnav då ABS/Antispinn slutat funka, och därmed farthållare, samt att de bytte backspärr då jag helt plötsligt kunde flytta in i backläget när man växlade från fyran till sexan... Måndagsex kanske? Nåväl, nu funkar allt i min bil igen.

Vad gäller Android och uppdatering så står det fortfarande att jag har v4.0.4, men någon typ av patch var det som lades på. Inte så stor, men tillräckligt för att telefonen skulle starta om och installera alla appar på nytt etc.
av Farbrorn
Micke64 skrev:Det är inte så att du har en Android-telefon som precis har uppdaterat till v4.0.4 ?

Så fort min Galaxy S2 hade lagt på den uppdateringen slutade blåtand att fungera, displayen slocknar i bilen under några sekunder och kopplingen till telefonen dör. Synkningen blir aldrig klar heller.

Volvo har uppdaterat alla mjukvaror i bilen utan förändring, men efter att en kollega med en Passat råkat ut för exakt samma sak när hans telefon också hade uppdaterat sig till v4.0.4 av Android så har jag förstått att problemet sitter i telefonens mjukvara. Det skall släppas en uppdatering till "Jelly Bean", dvs v 4.1.1, förhoppningsvis har problemet löst sig då!

(Kan tillägga att BT funkar utmärkt fortfarande till äldre Android, iPhone etc, så det är just Android v4.0.4 som är boven. Många har problem med den releasen om man läser i forum på nätet)

Jag hade samma problem med min SGS 2.
Då gjorde jag en fabriksåterställning av telefonen och sen fungerar det fint.
av gronken
Har samma problem i min V50. Servade häromveckan och då skall programvara ha uppdaterats. Nu är telefonen (Samsung S2) uppdaterad till 4.1.2 och BT-anslutning fungerar inte. Det går att sammakoppla, hitta telefonen sen står den och "Synkroniserar..." ett tag. Efter det slocknar display och radio tillfälligt, när display/radio kommer upp igen så är telefonen oansluten. Nån som vet mer om detta?
Användarvisningsbild
av Perra83
Har det problemet ja med i bland. Nu är det bättre än på länge. Galaxy S3 fick nyss en uppdatering som kan ha någon förbättring. För sambon med hennes S3 fungerar det inte.
Ska testa att återställa mobilen vid tillfälle men rätt drygt att behöva fixa alla inställningar på nytt.
av gronken
Perra83 skrev:Har det problemet ja med i bland. Nu är det bättre än på länge. Galaxy S3 fick nyss en uppdatering som kan ha någon förbättring. För sambon med hennes S3 fungerar det inte.
Ska testa att återställa mobilen vid tillfälle men rätt drygt att behöva fixa alla inställningar på nytt.
Surt.. någon återställning blir det inte tal om för min del. Frågan är ju vems felet är, Samsung, Google eller Volvo?
av gronken
Sådär, nyservad bil med uppdaterad programvara och nu funkar blåtandskopplingen med min S2'a igen. Surt att man tar betalt för denna programvaruuppdatering. 675:- (!) är ta mig f-n hutlöst för nåt som borde vara gratis!
Användarvisningsbild
av mobe
Servar du hos Volvo ingår det utan kostnad
Användarvisningsbild
av SvenB
gronken skrev:Sådär, nyservad bil med uppdaterad programvara och nu funkar blåtandskopplingen med min S2'a igen. Surt att man tar betalt för denna programvaruuppdatering. 675:- (!) är ta mig f-n hutlöst för nåt som borde vara gratis!
Varför skulle de inte ta betalt. :?:
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är vad Volvo gör reklam för, gratis uppdatering av mjukvaror mm. vid 2.0 service. Finns det mjukvaruförbättringar till originalmonterad hårdvara tycker jag absolut att det ska vara gratis. Finns det uppdateringar så är det ett erkännande från Volvos sida att något brister och ska rättas till.

Windows update kostar inget.
Användarvisningsbild
av SvenB
Okej, men har jag missuppfattat något. :?: Var det inte fråga om att uppdatera för att man köpt ny mobiltelefon eller bytt programvara i telefonen :?:
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]