NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Teknikpaketet finns tyvärr inte kvar vilket är synd, paketet var riktigt bra.
I och med att man gjort om paketen till MY07 så tror jag att Volvo vill styra in kunderna till att välja en bil med Momentum paketet då Kinetic har blivit lite utav ett snikpaket då man plockat bort en del utrustning.
av mojja
jo jag vet vad solid svart färg innebär e själv billackerare.. men jag tycker att färgen e så otroligt snygg när den e ren välvårdad o repfri men att det e ett djävulskt jobb med att hålla den i det skicket e jag väl införstådd i.. men bilen ska inte vara i min ägo mer än två år så kan någ stå ut.. även ett par 18 krom fälgar kommer att göra sig väldigt bra till den svarta lacken, har tänkt at t ha bilen som sommar bil kommer inte rulla på eländiga vintersaltade vägar...

M.V.H mojja
av mojja
väntan känns evig. Var inne till min volvo handlare. Han sa att dom skulle ha bilen leveransklar 14 juli.. känns ju redan som att jag väntat en evigehet. när han sa 14 juli kändes det som en spark mot nötterna..

Vill ju ha bilen nu så jag kan börja göra den sommar fin med fälgar o kjolpaket...

M.V.H mojja
av sportmomentum
Segt att vänta var namnet. Min skall levereras 7 Juli och då åker jag på semester samma dag! Får ta min Dodge Durango istället och hämta ut bilen när jag kommer hem istället. Den som väntar på något gott får vänta alldeles för länge!!
På tal om färg så fick det bli silvermetallic i vanlig ordning.
av mojja
silver e inte helt dummt.. synd bara att 70% av alla har silver... men en väldigt snygg färg e det o lätt att hålla ren o fin..

m.v.h mojja
av Swedeman
Hej hopp, beställde själv i fredags en V50 1,8F Flexif Sport Edition Momentum -07, Titanium Metallic. Plus lite extra "lull-lull"

Planerad leverans v.37....hur segt är inte det?
av mojja
jadu det där med leveranstiden på dessa bilar e ju ett rent lotto kan ju säga att jag inte har fått min levererad än fast den vart beställd i början på maj tror jag o nu e det juli o som det ser ut så kommer jag inte få någon bil förren i augusti. lagomt irriterande kan man ju lugnt påstå...

hade förstått om jag beställt en ferrari,porche el dyl men en vanlig svensson bil..

får ju säga grattis till beställningen iallafall..

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Jensen
Vad menar du med att du tycker att det är för långa leveranstider bara för att det är en Volvo???
Alla bilar har en leverans tid normalt som är ca 6-8v och vissa modeller ännu längre.
Tror du att Saab har en veckas lev tid el?
Du återkommer med ditt tjat om lång lev tid i varje inlägg.
Som jag skrev tidigare så är du inte direkt den enda som beställt ny bil.
av Swedeman
Jensen skrev:Vad menar du med att du tycker att det är för långa leveranstider bara för att det är en Volvo???
Alla bilar har en leverans tid normalt som är ca 6-8v och vissa modeller ännu längre.

Menar du mig?
av mojja
Vad menar du med att du tycker att det är för långa leveranstider bara för att det är en Volvo???

nej jensen verkar men mig...

men jensen kanske tycker det e ok med 4 månaders leverans tid av en vanlig volvo,,

eller så tror han kanske att hans kära volvo e ett handbyggtspecial fordon som tillverkas i en extremt liten skala av 300 anställda i en fabrik i italien,

jag tycker inte skälig leveranstid ska vara 4 månader utav en bil som massproduceras o har funnits i volvos bilprogramm i 3 år..

men att du kanske skulle tycka att det e lugnt med den lev tiden får stå för dig,,

hade inte volvo stått för en gratis lånebil fram tills det att min leveras så hade inte jag genomfört min beställning.

jag skyller inte detta på min säljare eller personalen hos den åf jag beställt bilen av men någonstans i ledet är det allvarliga problem då det ska ta 4 månader,,

hade jag blevit informerad utav detta hade jag någ valt ett annat märke som både kan leverara en bil o ta emot en beställning av den,,

Jag kan ju lugnt säga att jag inte e den enda som drabbats av dessa förseningar o blevit väldigt irriterade över dessa leveranstider,,

6-8 veckor som jensen skriver e normalt... Men jag e uppe i 16 veckor o fortfaranade ingen bil..

men det kanske du Jensen också tycker e normalt,,

Jag trodde detta var ett forum där en kunde ventilera sina åsikter o upplevelser vad det gällde volvo..

m.v.h mojja
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]