NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvos60t5
hej

var på autoexperten byte skivor o klossar runt om nya däck runt om men det kan skaka o vibrera vid små inbromsningar och utan inbromsningar vid 100 110km/h vad kan det vara? fram vagnen är ok
av volvos60t5
hej

jag har ett problem har balanserat mina alla fyra däck men det vibrierar, skakar eller darrande vilken ska man säga aja men ni förstår hoppas jag iallafall, när jag kör mellan 80-120km/h när man kör landsväg så skakar ratten vad tror ni det kan vara? bytte mina skivor fram för mellan 400-700km sen, kan det vara att det är skeva skivor igen men då är min fråga när det är skeva skivor kan det skaka darra i ranten då när man kör jag har för mig det skakar darrar när man bara bromsar? men aja vad tror ni kan vara lite hjälp skulle uppskattas
av hanss
Säker på att balanseringen av däcken blev ok? Är någon av fälgarna skadade? om skivorna är skeva brukar det darra när man bromsar vanligtvis inte när man kör.. iaf har jag aldrig upplevt det.
av volvos60t5
hanss skrev:Säker på att balanseringen av däcken blev ok? Är någon av fälgarna skadade? om skivorna är skeva brukar det darra när man bromsar vanligtvis inte när man kör.. iaf har jag aldrig upplevt det.
ja fälgen är ok, ok då är det inte skev skivor jag har ska testa balansera på nytt
av volvos60t5
volvos60t5 skrev:
hanss skrev:Säker på att balanseringen av däcken blev ok? Är någon av fälgarna skadade? om skivorna är skeva brukar det darra när man bromsar vanligtvis inte när man kör.. iaf har jag aldrig upplevt det.
ja fälgen är ok, ok då är det inte skev skivor jag har ska testa balansera på nytt

har en fråga när jag kör tomgångskörning fram eller bak så piper det sen när jag gasar så försvinner det vad kan det vara?
av getsome
volvos60t5 skrev:
volvos60t5 skrev:

har en fråga när jag kör tomgångskörning fram eller bak så piper det sen när jag gasar så försvinner det vad kan det vara?
Troligvis lätt anliggande broms.
av volvos60t5
har en fråga när jag kör tomgångskörning fram eller bak så piper det sen när jag gasar så försvinner det vad kan det vara?[/quote]

Troligvis lätt anliggande broms.[/quote]

hur åtgärda jag detta?
av volvos60t5
nu är det problem igen

jag bytte mina skivor fram för drygt 500mil sen inte ens det, när jag kör mellan 90 110 km/h o bromsar så skakar ratten sen när jag bromsar ner till 80 70km/h så slutar det. Jag hörde från en som jobbade på upplansmotor på reservdelar han sa att det kommer skakningar när man bromsar vid 70 60 80 km/h också men det gör inte det kommer bara när jag kör mellan 90 110 km/h och uppåt nästan är det skeva skivor då eller?

har nån varit med om som jag bytte skiva fram och sen efter ungefär 500mil så är det skeva igen orginal volvo skivor?
Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]