NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dpa
Lampan skrev:
dpa skrev:
Lampan skrev:Kolla gärna den här tråden där bl a jag och Snoken försökte hitta lösningar på en lysande motorlampa.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... motorlampa

Lampan
Tack för tipset "lampan" läst eran tråd tidigare.Kände du någon skillnad när du körde bilen när lampan var tänd.Tycker att jag känner att den inte svarar riktigt på gaspådrag.Får väl boka en tid på verkstaden så de får felsöka var problemet finns.
Jag är inte helt säker längre, det är ju ett tag sedan, men har för mig att jag tyckte den var lite "bluddrig" och kanske lite tröttare än vanligt vid gaspådrag.

Lampan
Nu har verkstaden ev hitta felet.lagren till generatorn har tydligen börjat att ge upp.Har haft ett vinande ljud som jag trodde kom från remmen.tid bokad för generatorbyte,man får väl hoppas att det löser problemet,,,,
av t5sport
Min Motorlampa tändes oxå idag... Den tändes straxt efter att det började vina/skorra under huven, Tror att det kan vara nåt med generatorn oxå då ljudet kommer därifrån och är konstant o inte ändras efter varvtal. Bilen är en V50 t5-06, någon som har varit med om nåt liknande???
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]