- lör 26 mar 2011, 15:19
En massa jävelskap...
Gjorde om felkodsavläsningen och fick upp en massa olika data...
Detta kom upp:
CHECKING DTCS
DTCS IN VEHICLE
BCM CHECKING
DEM CHECKING
ECM CHECKING
SWM READY
EPS READY
CEM DTC SET
SRS READY
CCM DTC SET
DDM CHECKING
DIM READY
ICM CHECKING
PHM DTC SET
PSM CHECKING
TRM CHECKING
INGA MEDDELANDEN
Jag trodde mig ha missat någon kod när jag skrev upp detta så jag gjorde o hela baletten igen, men då fastnade (fryste) displayen på PSM CHECKING
och jag kommer inte vare sig fram eller tillbaka. Hjälper inte heller att stänga av tändning, starta bilen etc...
Kom därefter på (!) att jag har en lite skidbacke/slänt strax bredvid huset. Lite snö kvar på skuggsidan och resten gräs/lera. Tog bilen dit och gasade lite!
Det smäller när bakhjulen kommer i drift, när de nu gör det vill säga. Jag märkte att det var lite hur som helst med detta oavsett om jag hade DTCS i eller ur...
Nu är bilen gött skitig efter lerskvätt så en avspolning stundar!
Undrar hur jag kan få bort "det frysta meddelandet" i färddatorn?
Kan jag plocka av batteripolen en stund för att nolla systemet kanske!?

Gjorde om felkodsavläsningen och fick upp en massa olika data...
Detta kom upp:
CHECKING DTCS
DTCS IN VEHICLE
BCM CHECKING
DEM CHECKING
ECM CHECKING
SWM READY
EPS READY
CEM DTC SET
SRS READY
CCM DTC SET
DDM CHECKING
DIM READY
ICM CHECKING
PHM DTC SET
PSM CHECKING
TRM CHECKING
INGA MEDDELANDEN
Jag trodde mig ha missat någon kod när jag skrev upp detta så jag gjorde o hela baletten igen, men då fastnade (fryste) displayen på PSM CHECKING
och jag kommer inte vare sig fram eller tillbaka. Hjälper inte heller att stänga av tändning, starta bilen etc...
Kom därefter på (!) att jag har en lite skidbacke/slänt strax bredvid huset. Lite snö kvar på skuggsidan och resten gräs/lera. Tog bilen dit och gasade lite!
Det smäller när bakhjulen kommer i drift, när de nu gör det vill säga. Jag märkte att det var lite hur som helst med detta oavsett om jag hade DTCS i eller ur...
Nu är bilen gött skitig efter lerskvätt så en avspolning stundar!
Undrar hur jag kan få bort "det frysta meddelandet" i färddatorn?
Kan jag plocka av batteripolen en stund för att nolla systemet kanske!?
____V50_T5_AWD_MY05____