- fre 05 nov 2010, 23:09
#462804
Ja det finns ju ingen direkt temometer som talar om att nu ska du inte starta...
Sen "fuskar" vi med att köra på E75 (som igentilgen inte finns) vintertid, detta gör att bränslet blir mer lätt antändligt (klarar lägre temp)
Om du har lite lite dåligt batteri så blir det lite lägra motorvarv vid kalstart, vilket gör att komprisions tempraturen sjunker o försvårar start yttligare (när motorn slit blir också komptempen lägre vis drart)
så at en ny bil klarar "kraven" för tart med råge är inget konstigt. men man kan inte komma med rekomendationer som gör att konderna bara kan starta nya bilar
KKR skrev:CarMan skrev:en 2,5FT kan köras på e85 året runt. men du ska ha motorvärmare om det är -20 eller kallare. (sen kan det vara bra att ha den i lite tidigare än så för sökerhets skull, men -10 nå problema)Det är det som står i instruktionsboken också. Men jag har startat den vid kallare väderlek utan motorvärmare, när jag inte varit hemma.(-22 grader)
Ja det finns ju ingen direkt temometer som talar om att nu ska du inte starta...
Sen "fuskar" vi med att köra på E75 (som igentilgen inte finns) vintertid, detta gör att bränslet blir mer lätt antändligt (klarar lägre temp)
Om du har lite lite dåligt batteri så blir det lite lägra motorvarv vid kalstart, vilket gör att komprisions tempraturen sjunker o försvårar start yttligare (när motorn slit blir också komptempen lägre vis drart)
så at en ny bil klarar "kraven" för tart med råge är inget konstigt. men man kan inte komma med rekomendationer som gör att konderna bara kan starta nya bilar

Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.