NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Severin skrev:Nu vet jag inte om en -05:a har magnetkoppling men om den har det, hör du kopplingen slå till/från?
NÄR ska man höra den slå till eller ifrån? Kanske ska tillägga att vare sig jag använder AC eller inte så kan jag inte få en jämn temperatur.
Användarvisningsbild
av Severin
Fellow skrev:
Severin skrev:Nu vet jag inte om en -05:a har magnetkoppling men om den har det, hör du kopplingen slå till/från?
NÄR ska man höra den slå till eller ifrån? Kanske ska tillägga att vare sig jag använder AC eller inte så kan jag inte få en jämn temperatur.

En varm sommardag med en temperatur på ca 20-25grader så slår den till ca 3ggr i minuten för att alltid ha rätt temperatur så nu med lägre temperaturer så slår den till/från oftare för att den inte ska kyla för mycke.

Du kanske har nå knas med kupésensorn som inte känner din kupétemperatur
Användarvisningsbild
av Fellow
Vart sitter kupésensorn? Inbakad under instrumentbrädan eller?
Blir väl att åka till Volvo o få detta felsökt så fort jag plockat ihop den invändigt!
Användarvisningsbild
av Severin
Fellow skrev:Vart sitter kupésensorn? Inbakad under instrumentbrädan eller?
Blir väl att åka till Volvo o få detta felsökt så fort jag plockat ihop den invändigt!
För att byta sensorn så byter man tydligen hela komfortmodulen

Innertemperatursensor (ECC)

Borttagning av innertemperatursensor
Innertemperatursensor är placerad i komfortpanelens modul och kan inte bytas separat.
Ta bort komfortmodull enligt Komfortmodul
.
Användarvisningsbild
av CarMan
kan vara väldigt många saker som ger detta fenomen.
men du kan själv först kolla om kupetemp sensorn är ansluten.
demontera vänster ljudval, så ser du att sensorn är monterad i denna (nån kan ha glömt att återmontera kabeln efter att man demonterat denna panel)
Användarvisningsbild
av Fellow
CarMan skrev:kan vara väldigt många saker som ger detta fenomen.
men du kan själv först kolla om kupetemp sensorn är ansluten.
demontera vänster ljudval, så ser du att sensorn är monterad i denna (nån kan ha glömt att återmontera kabeln efter att man demonterat denna panel)
Vänster ljudval? Lite osäker nu vart jag ska hitta denna kabel?
Användarvisningsbild
av Fellow
Inte riktigt säkert vilken panel det är ni pratar om? Under ratten eller? Har ju rivit en hel del i min bil så förvånar mig inte om det hoppat ur en kabel någonstans!
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]