NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Magnu5 skrev:Tja! Kikade på din V50, den var otroligt smakfull! Fint för ögonen!
Har väl tänkt att sänka min också, samt satsa på en uppsättning 17" eller 18" fälgar.

Hur som helst, är pappaledig i två veckor så bilder kommer på bilen.
Ha det bra!
Tack så mycket ! :)
Magnu5 skrev:Så här blev det, glömde dessvärre ta en "före" bild.

MVH
Mange

http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=1622
Såååå läckert med helsvart grill på vit bil !

Jag ska erkänna att jag tänkte köpa den grillen du köpt först men insåg att helsvart grill på helsvart bil skulle bli för mycket men på din bil var det perfekt !! :-)-) :-)-)
opA skrev:
Såååå läckert med helsvart grill på vit bil !

Jag ska erkänna att jag tänkte köpa den grillen du köpt först men insåg att helsvart grill på helsvart bil skulle bli för mycket men på din bil var det perfekt !! :-)-) :-)-)
Tack så mycket!
Tycker också svart & vitt funkar bra ihop, då syns den verkligen. Luftintagen i nederkant på fronten är ju svarta så det flyter bra ihop.

Såg att du sänkt din bil med HR 35mm. Inte krävs det ett byte av stötdämparna då?
Håller på och kikar lite på fälgar just nu, kommer nog satsa på volvo 17" orginal.
Vill ha kvar komforten i bilen så mkt det bara går.
Köpte 20" fälgar till Bmw`n jag hade innan, blev tokfint.... men det var också det enda det blev. Stötigare bil fick man leta efter.

Ha det fint så länge
/Mange
Magnu5 skrev:Tack så mycket!
Tycker också svart & vitt funkar bra ihop, då syns den verkligen. Luftintagen i nederkant på fronten är ju svarta så det flyter bra ihop.

Såg att du sänkt din bil med HR 35mm. Inte krävs det ett byte av stötdämparna då?
Håller på och kikar lite på fälgar just nu, kommer nog satsa på volvo 17" orginal.
Köpte 20" fälgar till Bmw`n jag hade innan, blev tokfint.... men det var också det enda det blev. Stötigare bil fick man leta efter.

Ha det fint så länge
/Mange
Nej nej, inget byte krävs.. särskilt inte när du har helt nya stötdämpare :)

Jag har 18" och kan inte säga att jag tycker det är så fruktansvärt stötigt.. 20" är ju lite i överkant :P hehe
Att byta grill tar max 3 minuter. Ta en spackel och stick in mellan grillen och fronten vid något av de 3 clipsen på undersidan. Ta sedan in liten och tunn skruvmejsel och för upp clipsen från fronten. Du märker när de släpper. Fortsätt så på alla clipsen i nederkanten. Därefter tar du de där uppe. Lätt som en plätt;-)
opA skrev:
Magnu5 skrev:Tack så mycket!

Ha det fint så länge
/Mange
Nej nej, inget byte krävs.. särskilt inte när du har helt nya stötdämpare :)

Jag har 18" och kan inte säga att jag tycker det är så fruktansvärt stötigt.. 20" är ju lite i överkant :P hehe
Nu är jag här igen.. Ca 2 månader sedan.
Har nyligen köpt 19" fälgar till v50`n.
Kommer se mysko ut utan en sänksats. Funderar på att satsa på en HR som sänker 35mm.
Ungefär hur mycket tar en verkstad för att byta fjädrar? Hur mycket kostade det för er?

Tacksam för svar.
1900 för fjädrar och 1100 för montering på Autotech i Trollhättan ! :)

( Hade 10% rabatt från X40-klubben med )
opA skrev:1900 för fjädrar och 1100 för montering på Autotech i Trollhättan ! :)

( Hade 10% rabatt från X40-klubben med )
Hallå där. Det låter ju helt okej!
Sänkte en Mercedes som jag hade för länge sedan, 4000:- skulle Landrins-bil ha för bara arbetet.
Fixade då det hela "svart". 1000:-
Det skiljer en del.

Dimensionen på däcken är 225/35-19 som jag köpt. Har mätt från däcket upp till skärmkanten som är 6 cm.
Skulle jag då sänka med HR som är 3.5 cm så borde väl det hela fungera.
Vill kunna bruka bilen fullt ut med lastning mm.
Kommer väl se epa ut om jag inte sänker den, eller vad tror du?
Jag tyckte att min egen bil såg fruktansvärt överjävlig ut á XC50 med 18" utan sänkning så jag skulle nog inte tveka på att sänka bilen så den ser lite mer "normal" ut 8) :D

Och har inte haft problem med att ha folk i bilen, last eller annat.. kommer över normala farthinder o.s.v utan problem ! :)
opA skrev:Jag tyckte att min egen bil såg fruktansvärt överjävlig ut á XC50 med 18" utan sänkning så jag skulle nog inte tveka på att sänka bilen så den ser lite mer "normal" ut 8) :D

Och har inte haft problem med att ha folk i bilen, last eller annat.. kommer över normala farthinder o.s.v utan problem ! :)
Okej!

Har monterat allting nu. Blev mycket fint!
Tror dock att jag behåller bilen med orginal-fjädrarna samt köper xc emblem istället. :D
Skämt åsido... det ser helt okej ut. Men börjar jag störa mig mycket så åker en sänksats på.

Bilder kommer.

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]