NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nike81 skrev:Tack för alla svar. Men tror jag har "Active bending lights" Bytt p-ljus i flera olika bilar, men detta verkar inte vara någon vanlig glödlampa.

Ska rulla in bilen i garaget ikväll och ta en koll igen. Är dock en Kenetic, så tycker det vore vara en vanlig glödlampa..

Wendtan, är ju så jag också vill ha det! Vart köpte du dina lampor? vill ha "vitt" sken som liknar 4300k som jag tänkte sätta i halvljuset. Alla p-ljus som jag testat med led ger sådan blått ljus..

Så här står det i instruktionsboken:

"Lampa utrustad med Active Bi Xenon Light
(tillval) har ett positionsljus (LED) som inte
kan bytas."

Har du ABL-lampor så kan du inte byta parkeringsljuset. Du ser även i kupén vid ljusreglaget om du har ABL eller inte.

EDIT: Ser nu att Nike81 varken har original-xenon eller ABL, se http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a ...
LOTEZ skrev:
Kluster skrev:Ett tips är att när du har tagit loss strålkastaren - vinkla strålkastaren uppåt och dra kabeln neråt mot golvet/marken. Annars finns det risk att glödlampan fastnar i "hålet" och ramlar ner i strålkastaren.
Hände mig. Förbannad varje gång jag går förbi bilen och ser de ingen annan ser
Jag också. Brother precis vad min bil är. LED-belysning problem verkligen menar allvar i våra bilar.

led lights

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]