NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ajjax
jaha. jag är ingen fjortis och ingen bonläpp heller men en hårt arbetande industrielektriker på 19år som tyckte det skulle vara snyggt på bilen att sätta dit. Jag kollade på volvos hemsida om montage och det skulle ta max 10 min att få dit dom. men får se, har haft bilen i knappt en vecka så man är väll lite kär i bilen nu och vill köpa allt man kan hitta till den. :D

xenon lampor vet jag inte om jag har på bilen. hur kollar man det?

MVH
av robbancarlsson
ajjax skrev:jaha. jag är ingen fjortis och ingen bonläpp heller men en hårt arbetande industrielektriker på 19år som tyckte det skulle vara snyggt på bilen att sätta dit. Jag kollade på volvos hemsida om montage och det skulle ta max 10 min att få dit dom. men får se, har haft bilen i knappt en vecka så man är väll lite kär i bilen nu och vill köpa allt man kan hitta till den. :D

xenon lampor vet jag inte om jag har på bilen. hur kollar man det?

MVH

Det ser man tydligt på strålkastarljuset... Xenon ljus har ett blåaktigt sken medan vanliga halogen är mer åt det gula hållet.
Du kan även se det inuti bilen. Till vänster om ratten där du har vredet till ljuset och öppningsknappen till tanklocket. Sitter där ett reglage som du kan justera strålkastarnas höjd/längd med så har du inte xenon eftersom dessa har automatisk höjdjustering.

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]