NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vickan
Degnell skrev:Ja det där blev ju riktigt stiligt. Sågade dom ut för avgassystemet i nedre delen av kofångaren åt dej samtidigt eller är det något du beställt/gjort själv? Jag skulle vilja ha pipor på båda sidorna, dock hellre en oval per sida än dubbla på varje sida, men smaken är som baken:) Kul med folk som lägger upp trådar med färdiga resultatet så man får lite idéer samt se hur det ser ut innan man bestämmer sig. Själv är jag lite inne på o beställa en M3 eller M5 vinge och skicka på min S40. Återkommer med bilder när vingen är hemma.
yupp, de skar även ut plats till systemet i kofångaren. Skoj du nämner det, var faktiskt inne på det till en början, men det blev två på varje sida för att sticka ut lite mer :wink:

tror jag kan bli riktigt fint det med, finns ju en hel uppsjö med vingar att välja på idag. Har du även tittat på evolves variant, mycket snygg! För min del blir det nog den traditionella stora vingen! Ser fram emot bilderna!
Användarvisningsbild
av Degnell
vickan skrev:
Degnell skrev:Ja det där blev ju riktigt stiligt. Sågade dom ut för avgassystemet i nedre delen av kofångaren åt dej samtidigt eller är det något du beställt/gjort själv? Jag skulle vilja ha pipor på båda sidorna, dock hellre en oval per sida än dubbla på varje sida, men smaken är som baken:) Kul med folk som lägger upp trådar med färdiga resultatet så man får lite idéer samt se hur det ser ut innan man bestämmer sig. Själv är jag lite inne på o beställa en M3 eller M5 vinge och skicka på min S40. Återkommer med bilder när vingen är hemma.
yupp, de skar även ut plats till systemet i kofångaren. Skoj du nämner det, var faktiskt inne på det till en början, men det blev två på varje sida för att sticka ut lite mer :wink:

tror jag kan bli riktigt fint det med, finns ju en hel uppsjö med vingar att välja på idag. Har du även tittat på evolves variant, mycket snygg! För min del blir det nog den traditionella stora vingen! Ser fram emot bilderna!
Jo jag har sett den med, men jag vet inte hur "avslutet" i ändarna blir om man inte väljer att montera ögonlocken för bakljusen. Dom tycker jag är direkt fula. Hur lång tid tog själva installationen?
Användarvisningsbild
av vickan
Degnell skrev:
Jo jag har sett den med, men jag vet inte hur "avslutet" i ändarna blir om man inte väljer att montera ögonlocken för bakljusen. Dom tycker jag är direkt fula. Hur lång tid tog själva installationen?
ca 4 timmar tog den..
Användarvisningsbild
av vickan
_David_ skrev:Mkt stiligt!
Blev det ngt lackjobb efter utskärningen? Såg ut att vara bra gjort på bilderna. Värt pengarna antar jag?!

Tack!

njaa, spoilern fick jag lackad innan om det är den du syftar på? hehe, jo jag får nog säga att det faktiskt var det! ;-//
Användarvisningsbild
av Degnell
Bild
Något i stil med dom där kan jag tänka mej :-}
Fanns det flera olika som du fick se innan du bestämde dej? Deras hemsida lämnade ju lite att önska, som en mejladress och bilder på de olika slutrören de erbjuder. Dock så verkar dom ju ha ett bra rykte, så d skulle kännas tryggt o lämna bort bilen till dom.
Användarvisningsbild
av vickan
Degnell skrev: Något i stil med dom där kan jag tänka mej :-}
Fanns det flera olika som du fick se innan du bestämde dej? Deras hemsida lämnade ju lite att önska, som en mejladress och bilder på de olika slutrören de erbjuder. Dock så verkar dom ju ha ett bra rykte, så d skulle kännas tryggt o lämna bort bilen till dom.
Den var riktig nice den med :wink:
jadå, han hade en hel hög att visa mig, fanns lite av varje. Går säkert att få exakt vad du vill ha. Kan ju alltid ta med en bild på den. hehe, jo det tyckte jag också, men ring till dom istället, det gjorde jag! tror nog ändå de vill se bilen innan..

Mm, kan inget annat än rekommendera dom! :-)-)
Användarvisningsbild
av vickan
Orfeous skrev:smutsen på stötfångaren och ändrören såg ju typ ut som rost :) det var som brunt..
hum.. förstår inte riktigt vad du menar, finns inget brunt på bilden eller för den sak bilen ??:-/ men smutsig är den... tur den ska tvättas imorgon 8)
Användarvisningsbild
av Orfeous
jag tycker att slutrören på S40'n som är i Volvo S40 katalogen för -08 ser bra ut! ett halvstort rör på vardera sida.

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]