NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Esarp
Hehe jo jag har med läst åtskilliga trådar om Volvos MAF o o hur andra filter skadar den, om de e det du menar?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
Esarp skrev:Hehe jo jag har med läst åtskilliga trådar om Volvos MAF o o hur andra filter skadar den, om de e det du menar?
Jo det kan ju hända men White kan nog instruera dig i oljemängden och torkprocedur, vill minnas han har skrivit om det i sin garagetråd med.

Menar att det finns ekonomiska fördelar i att ha ett kn filter just när det gäller att de är "återanvändbara", kanske inga summor att hoppa högt över men ändå. Allt är ju inte ekonomi i ett bilägande heller, man måste ha lite sköj med :wink:
Användarvisningsbild
av White
Helt klart är det så att allt inte kan mätas i pengar, då är nog inte bilhobbyn ett bra val. :mrgreen:

Jo man ska låta filtret torka ORDENTLIGT mellan tvätt och inoljning. Sedan brukar jag lägga det på några lager hushållspapper efter inoljning ett par dagar så överflödig olja
droppar av/sugs upp.
Användarvisningsbild
av Esarp
Monterade filtret igår. Började med att dammsuga luftburen sedan torkade ur den helt med en fuktig trasa, va en hel del damm o grus som satt på sidorna. Samt att jag diskade ur inlopps kröken från smuts.

Gasade lite med öppen huv efter att jag monterat de o där kom ett härligt morrande från motorn. Stängde huven o gjorde likadant. Men då va ljudet mkt lägre till min besvikelse, vilket egentligen inte e så konstigt när huven o dämpnings mattan dämpar mkt. Så av med dämpnings mattan o stängs huven igen o nu hör man Morrandet betydligt mer igen :) ska ta o testa under ca 2 veckor skillnaden på förbrukningen jämfört mot pappers filtret.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]