NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
kroken sitter i en balk som är monterad på bilen i samma infästning som öglan. Den är alltså upptagen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Får be om ursäkt men hänger inte alls med.

Samma balk ja men hålet som öglan skruvas in i är inte upptagen. Eller menar du att en bil med drag inte får bogsera med ögla?
Användarvisningsbild
av SvenB
GuttasPappa skrev: Jag vill inte fästa linan i kulan, det tänkte vi testa först, men det känns för osäkert.
På vilket sätt är det osäkert med att fästa bogserlinan i dragkroken :?:
Användarvisningsbild
av Vojje
antingen så finns det ngt att skruva fast öglan i under täckluckan, eller så är det redan upptaget.
Jag vågar inte lova att alla dragkroksanordningar är fästa just där, men jag vet att det förekommer.
Jag är dessutom ganska säker på att just detta tas upp i instr.boken om man läser noga vad som står.
Användarvisningsbild
av SvenB
Vojje skrev: Jag vågar inte lova att alla dragkroksanordningar är fästa just där, men jag vet att det förekommer.
Jag är dessutom ganska säker på att just detta tas upp i instr.boken om man läser noga vad som står.
Stämmer. Det tas upp i instruktionsboken "På vissa bilar med moterad dragkrok kan bogseröglan inte fästas i det bakre fästet. Fäst då bogserlinan i dragkroken"
Användarvisningsbild
av Micce1980
Där ser man. Inget jag tänkte på tyvärr då jag enbart letar efter bilar utan drag när det är dags att byta. Nu lärde man sig något nytt och lär sova ännu bättre. :D Gonatt
Användarvisningsbild
av TommyP86
Vojje skrev:kroken sitter i en balk som är monterad på bilen i samma infästning som öglan. Den är alltså upptagen.
Jag monterade iaf ett fast drag på en v50 för en månad sen där hålet fanns kvar? Kan ju vara olika förstås :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Okej, jag har ju delbart drag och även luckan. Skulle hjälpa en vän förra vintern då hans bil inte startade och hur jag än försökte så fick jag verkligen inte loss den där lilla luckan, trots otaliga tittar i manualen. Hur fasen sitter den fast egentligen? Kan vara bra att veta... :)
av timebandit
Man pillar bara upp den med något smalt verktyg. Jag använde en nyckel senast :-) bara att bända upp.
Användarvisningsbild
av grillchips
Tro mig, jag försökte. Tillslut vågade jag inte ta i mer. :D

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]