NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
SvenB: Jag kan inte se att min gör det när jag i garaget, startar bilen med nosen mot väggen, har går från parkeringsläget till halvljus. Möjligt att den justerar trots att lampan inte är tänd, så det tar jag inte gift på. Alternativt att tekniken är annorlunda på DRL-bilarna men det har jag svårt att tro.

Nu när du säger det så är det definitivt något jag ska försöka kolla upp i helgen.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja den ställer om vare sig halvljuset är på eller ej. På min förra bil såg man det om man slog över till p-ljus innan start, att lyktorna doppade för att gå upp igen. :wink:
Användarvisningsbild
av grillchips
När jag vrider på p-ljus och startar bilen så kan jag inte tycka mig höra något från lyktorna, heller inte att de justeras när jag väl vrider på halvljuset. Men något lär det ju vara som ni säger, så jag tar tillbaka det. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja det gör jag också, men jag kan inte minnas att jag hört något när jag innan vridit på parkeringsljuset.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja jag har ju en 2008. Jag ska kika senare ikväll, just nu har jag fullt upp med att underhålla en förkyld 15månaders medan sambon försöker jobba hemifrån... :???:
Användarvisningsbild
av Xibbe
grillchips skrev:Ja jag har ju en 2008. Jag ska kika senare ikväll, just nu har jag fullt upp med att underhålla en förkyld 15månaders medan sambon försöker jobba hemifrån... :???:
P210 skrev:Hörsägen! tro inte allt du hör, läs på jagrullar istället;-)
:???:

Hur många olika strålkastare finns de? Jag har ju såklart inte lika snygga som er andra med positionsljusen :(

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
3 olika lysen va? Halogen, Xenon och Xenon med ABL?
De som har ABL har vad jag förstått en annorlunda positionsljus-lampa. Det är som en färdig LED-slinga redan som inte går att byta, ser i mitt tycke 10 gånger bättre ut än våra "vanliga" positionsljus. Men redan när man byter ut halogenlampan mot en trevlig LED i våra lyktor så blir det genast åt det bättre förstås!

Edit:
Här kan man se en lykta med den LED-slingan jag nämnde, bilen tillhör (gjorde iallafall) en medlem här på forumet:
Bild
Senast redigerad av 1 grillchips, redigerad totalt 0 gånger.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]