NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går det en "ensam" kabel för detta till högtalaren? Kanske kan man sätta något motstånd eller liknande på kabeln i så fall. Kan inget om sådant men tänkte på det när jag läste om detta.
I teorin så låter det ju definitivt inte omöjligt. Fördelen är väl då också att du letar reda på rätt kabel redan vid styrenheten i bagaget och slipper därför riva upp dörrsidan etc.
Innan jag läste igenom tråden och märker att ingen annan säger det var jag sjukt säker på att jag kan styra ljudet genom att vrida på volymknappen på stereon när jag väl är i backläge och det piper. Alltså att när radion sänks och den går över i "backvarnar-läge" så styr inte volymratten längre radions volym utan just pipandets.

Nu blev jag som sagt osäker på om jag drömt det här eftersom ingen annan nämnt det...
Om det är lösningen så har de tamejfan dolt den väl. Det är nästan bud på att springa ner till bilen och testa på en gång faktiskt...

Edit:

Sagt och gjort. Nej, det fungerar inte att justera volymen till parkeringsvarnaren via stereon när backen är i.
Faan.. men visst hade det varit en klockren funktion?? :) Jag måste ha drömt det.. Volvo kan få den idén av mig, dom håller väl sig uppdaterade om vad vi skriver här? ;)
Vad är definitionen av nyare bilar? V50 2010+ eller inte V50 alls men säg V60/V70 etc?

Men ja, absolut joel80, det vore jäkligt praktiskt att kunna göra så! :D
*tänker* har för mig att funktionen iaf finns på v70-12 och v60 v40 osv.

Lärde mig det nämligtvis genom hotline.
Var en kund en dag som klagade på att volymen hade ändrats till mkt låg efter en service uppdatering.

Var jag än letade i vida hittade jag inga inställningar utan fick rådfråga hotline.

Fick till svars :
RTFM!
och en vacker bild på en scannad instruktionsbok där det visar denna funktion.

Jag har för mig att kunden körde en v70 2012.
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]