NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steva77
vilka siffror? var finns dom?? menar ifall man får tag på en begagnad...
av steva77
Dogfight skrev:Jag har en nyckel liggande om du e intresserad o testa. Vet inte vad jag skall ta för den dock. Du kan höra av dig om du e intresserad. Den är från en MY12 med keyless. Bilen den hörde till är skrotad efter en olycka.
Dogfight
vilken årsmodell va den till? kan du skicka upp en bild på den?
Användarvisningsbild
av grillchips
Siffrorna som står på förpackningen till nyckeln vid köpet av nyckeln förstås. Originalförpackningen från Volvo vilket förmodligen 99.9% av alla skrotar saknar och med största sannolikhet samma procent privatpersoner.
Användarvisningsbild
av Dogfight
steva77 skrev:
Dogfight skrev:Jag har en nyckel liggande om du e intresserad o testa. Vet inte vad jag skall ta för den dock. Du kan höra av dig om du e intresserad. Den är från en MY12 med keyless. Bilen den hörde till är skrotad efter en olycka.
Dogfight
Hinner inte fota idag skall se om jag kan fixa det de närmaste dagarna ha lite tålamod....den e från en MY12 alltså sista V50 modellen
Dogfight
Användarvisningsbild
av SvenB
steva77 skrev:oki hittade de. En annan sak bara kan man köpa en begagnad å få den inprogramerad till min bil? eller måste man köpa en ny?
Jag tror att det bara är ny nyckel som gäller. Nummret som de skall programmera efter står ju enligt "grillchips" endast på förpackningen som den nya nyckeln ligger i.
Användarvisningsbild
av Dogfight
steva77 skrev:
Dogfight
Så här har jag tagit ett foto på den. Den är som ny, är aldrig använd. Givetvis passar inte metallnyckeln som sitter i den dock.
Var från en V50 MY12 Classic som löstes in och skrotades 2013 bara 355 dagar gammal.

Bild

Dogfight
av steva77
Dogfight skrev:
steva77 skrev:
Dogfight
Så här har jag tagit ett foto på den. Den är som ny, är aldrig använd. Givetvis passar inte metallnyckeln som sitter i den dock.
Var från en V50 MY12 Classic som löstes in och skrotades 2013 bara 355 dagar gammal.

Bild

Dogfight
tyvärr e de väl som de skrivs här då att jag inte kan använda denna imed de inte finns siffrorna till den eller har du det??
Användarvisningsbild
av grillchips
Det bästa du kan göra är att ringa och fråga din lokala Volvohandlare. Det jag nämnt är det jag fått till svars från Upplands Motor Akalla, visst kan de fula sig för att tjäna pengar men det är högst osannolikt.
Användarvisningsbild
av Dogfight

tyvärr e de väl som de skrivs här då att jag inte kan använda denna imed de inte finns siffrorna till den eller har du det??
Dock står det siffror på den svarta "nyckeldelen" inte lätta o läsa dock. Kan det vara de siffrorna som behövs?
Dogfight
av BjarneJ
steva77 skrev:Har inte ngn nyckel i min så den kan dom väl inte göra om eller??
Så runt 2000 för en ny fjärr jag skiter i nyckel tror jag iaf =) Kan man programera om en gammal fjärr?
byta batteri i en fjärr kan man de själv?
Bya batteri kan du göra själv. I toppen där själva nyckeln går in sitter det en liten klack. På vissa modeller är det en skruv
För klacken in m mot mitten av nyckeln och dra ut metallen som är en nyckel. Använd denna till att bända upp locket och där sitter batteriet.
Inget svårt utan går på ett par minuter.
Omprogrammeringen bör nog ske på Volvo eller annan verkstad som har lämplig utrustning.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]