NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hakan975 skrev:
TreVolvos skrev: Angående ryckningar så har det inträffat 2-3 ggr på 1000 mil, då har jag fått växla ner eller öka hastigheten. Det pågick i 2-3 minuter innan allt var normalt igen. Min egen analys är att det är regenereringen av partikelfiltret som startar vid ett mindre gynnsamt tillfälle (för lågt varvtal på motorn). Rätt eller fel vet jag inte.
Samma för mig. En D2 2011 som har gått ca 6500 mil.
Jag tror at man inte ska vara rädd att sota ur dieselmotorerna då och då. Dvs plattan i mattan till rödstrecket någon gång i månaden när bilden ör riktigt varm.
Har dock bytt in bilen nu så jag vet inte om/vad det var för fel, om det ens var något fel :D
Verkstaden hittade felkoderna:
ECM-P029E00 Cylinder 2 - bränslejustering vid maximal gräns
ECM-P02CF00 Cylinder 2 inlärning insprutningsförskjutning max nivå
ECM-P229100 Insprutningsventil reglertryck för lågt - motorstart

De bytte bränslefilter och - peppar peppar - nu går bilen perfekt igen. Tydligen har Volvo tagit fram ett nytt filter under 2014 med bättre flöde då det gamla kunde ge dessa problem.
P210 skrev:
Sony905 skrev:Sant! får nog satsa på en v50 T5 -10 -12 full utr, så får hålla utkik på blocket!
Volvo v50 d5 r-design extra allt -10 - här var ju en pärla om man gillar vitt:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_v ... ?ca=17&w=3
Bild

Do'h, precis vad jag är ute efter, en speciell v50 och inte så vanlig, riktigt läcker, hur långt hade bilen gått? vet att den är såld men vill gärna veta om du vet! 8)
Bild Den verkar finnas hos fordonsmäklarna nu. :)
2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]