NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uddevalla
Hej,

V50 -06 och dörrarna på väster sida går inte att öppna. Har läst om kontaktstycket i a-stolpen men hur får jag upp dörren?

Och...

När jag fått upp dörren- vad ska jag göra? Kontaktsprey?

Skulle bli glad för tips. Det är jobbigt att krypa in till förarplats från passagerarsidan:)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hej och välkommen.

Dörren går ej att öppna med fjärren och nyckeln?

Om du ej provat nyckeln så: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... 50_06a.htm

För ett tag sedan så fick jag samma problem, utomlands med, ryckte lite i kontakten o A-stolpeb så var det ur världen i ca tre månader. Förra månaden kom det tillbaka och öppnade då dörrkontakten och sprejade elspray i kontakten samt satte tillbaka kontakten och tog bort den igen och upprepade detta några gånger. Nu fungerar det och hoppas det ska hålla nu.

Kontakten öppnas genom att man med en mejsel för överdelen (taket) på kontakten rakt upp en sådär tre centimeter för att sedan lirka loss den. Det är inte överdrivet med plats där men det går bra.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Uddevalla skrev:Återigen tack, löjligt enkelt. Hoppas att någon fler får glädje av denna enkla instruktion!!!
:-)-)
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]