NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berra460
Hejsan har en v50 08 idag så visade utetemp mätaren bara en stjärna och noll med en liten fyrkant uppe till vänste och C fast det var +4 ute vad kan vara fel ?
Användarvisningsbild
av grillchips
+4 grader enligt din termometer hemma? Behöver inte nödvändigtvis visa samma i bilen förstås.
Jag vet inte var bilen mäter temperaturen ifrån men ponera att det är nära backen, då är det inte så konstigt att den visar lägre än mot exempelvis din husvägg.
En del får kabelbrott i dörren varpå temperaturen visas fel men då brukar den visa tokiga siffror.
av berra460
Men man tycker på 30 mil borde ju någon gång bli en annan temp än 0 grader
Användarvisningsbild
av grillchips
Absolut. Har det hänt förut?
av timebandit
Är tyvärr jättevanligt att givaren är dålig eller tom kontakten/kablaget är dåligt. Dessa byttes ut på garanti tidigare.
Prova byt givaren som bör sitta i vänster backspegel.
av dieselputte
Att displayen visar konstig siffra har nog inte med givaren att göra? Vid dålig kontakt visar de lägre än riktig temp, men ej fullständig siffra i displayen har jag aldrig hört nåt om.

Hade problem i höstas och då visade den runt 0 när det var +4 ute, men det fixade sig självt och har funkat hela vintern. Köpte iaf en givare (runt 160kr) och som den är konstruerad har jag svårt att tro att den öht kommer att paja, Utan det rör sig oftast om erjade kontakter inne i förardörren. Är iofs möjligt att det har kommit en ny revision på ev dåliga givare från fabrik.

EDIT. Tolkade TS fel, displayen visar nog rätt, är väl gradsymbolen som åsyftas. Troligt glapp i dörren då.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å a[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]