NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snoken
Min vacuum pump började låta illa lagren helt slut. beställde en ny begagnad på bildelsbasen satte dit den och den var tvärdöd. Motorlampan började lysa.
Tyvärr så testade jag inte pumpen innan montering. Skruvade isär den och det visade sig att den var full av vatten och skit. Har den kortslutit systemet?
Ringde till firman och fick en ny. Den fungerar. har testat. Men på plats i bil fungerar den inte, ej heller den gamla som lät.
Vad kan ha hänt. bränt säkring, relä? Någon som vet var säkring eller relä sitter till pumpen. Eller någon som har en bra lösning på problemet.

Är förbannad på Vimmerby bildemontering som levererade pumpen med utsago att den var testad.

Någon som vet vad problemet sitter??

pelle
av nscho
Den där pumpen drivs via en sensor/relä som sitter en bit bort (nästan vid vindrutan, följ sladden) och om pumpen inte går kan det vara sensorn som har pajat. Samma sak om pumpen går hela tiden. Min sensor flippade ur och brände pumpar på löpande band ett tag. De är bara byggda för att gå korta stunder, och bränner lagren om de går konstant. Verkstaden kollade inte upp det ordentligt förrän jag påpekade hur det fungerade (vilket jag fick lära mig här på forumet).

Det var en recall på de tidiga årsmodellerna på grund av det här, så om du har en gammal årsmodell kanske du kan få det fixat den vägen.

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]