NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frespa
Hej!

tänkte kolla om det är någon som har plocket ur GPS-skärmen ur instrumentbrädan.

har problem med min som inte vill åka varken upp eller ner, det brummar men den står still, går dock att "bända" upp den försiktigt, vilket går oroande lätt så det känns som att något har pajjat i själva drivningen.

Om någon har demonterat denna skärm får den gärna skriva hur man går till väga.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av P210
Du har förmodligen råkat ut för ett standardfel, men det är billigt att fixa, finns ett kugghjul som brukar gå sönder, en reparationssats - artnr 30644536 hos Volvo, kostar ca 100:-
Bild

Du får bända upp gallret runt skärmen, instrumenpanelen är rätt mjuk, så en smörkniv av plast eller liknande går bra, börja närmast dig, de clipsen lossnar lättast, de två närmast vindrutan sitter längre in från hörnen och är lite tjuriga. sedan lossar man skärmen med fyra torx plus anslutningskablar så du kan ta loss skärmen från bilen, med skärmen lös kan man komma åt att lyfta på skärmens högra plastkåpa under vilka kugghjulen sitter.
Bild

En tråd med beskrivande bilder finns här
http://forums.swedespeed.com/showthread ... roken-gear

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]

Hade inne en Mercedes på jobbet bubbla och l[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]