NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Upptäckte idag att V50/S40 har olika dörrsidor fram före och efter faceliften, såg att de gjort det lilla facket i dörren lite större till -08 och framåt.

Undrar, passar dessa så att man kan byta rakt av? Påverkar det högtalaren vars galler är avsevärt mindre?
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Letade upp bilder på det nu med:

2004-2007
Bild

2008-2012
Bild

EDIT: Det går då jag nu har gjort det men det är en hel del jobb med det för en ovan.

Förutom dörrsidor med samma klädsel behövs dörrmoduler på bägge sidor fram. Jag använde all elektronik från nuvarande dörrmoduler och flyttade över. Dock ej högtalarna, dessa sitter popnitade men vill man är det lätt löst när man ändå har allt borta.

Har man flax hittar man dörrsidor som jag med diskanter. Har man det innan men inte på de nya sidorna går det lätt att flytta över dessa.

Passa även på att köpa nya "pluppar" som håller dörren så sitter sidorna tätt och fint sedan.

Så var det värt det? Vet inte men har inte släppt tanken på om det går eller inte så unnade mig detta projekt. :mrgreen:
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]