NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
en jordfläta. Den har ju en viss begränsad räcklängd som borde utgöra en begränsning.
Du får nog införskaffa en ny som inte är trasig.
Användarvisningsbild
av hollan
Den ska sitta i en skruv i ventilkåpan
Ryck bort motorkåpan så har du pinnbultar där skruva dit den i en av dom
hollan skrev:Den ska sitta i en skruv i ventilkåpan
Ryck bort motorkåpan så har du pinnbultar där skruva dit den i en av dom
Var och rykte lite i plasten som sitter ovanpå motorn. Vågade inte slita för mycket då jag vet att plast brukar gå i bitar. Vad sitter den i och hur skall jag få lös den utan att ha sönder den. Hittar inget i instruktionerna...

Såg sen att kabeln är hel och (kabelskon?) är hel så hur kan kabeln ha gått lös ?
Plastkåpan till motorn är enkel att ta loss, jag har tagit loss min ett otal gånger men kan ändå inte minnas om den släppte enklast om man började uppifrån eller nerifrån. Men tycker plasten är ganska hållbar ändå.

Kanske en mutter som låst kabeln har skruvats loss av vibrationer?
grillchips skrev:Plastkåpan till motorn är enkel att ta loss, jag har tagit loss min ett otal gånger men kan ändå inte minnas om den släppte enklast om man började uppifrån eller nerifrån. Men tycker plasten är ganska hållbar ändå.

Kanske en mutter som låst kabeln har skruvats loss av vibrationer?

Testa att rycka från vänsterhörn och gick runt, gick väldigt bra. Hitta en halvstekt mus vid ena stiftet hehe.

Någon med en 1.8f motor som skulle kunna besvära sig med att ta en bild på vart kabeln ska sitta och mäta hur stor muttern/skruven ska vara.
Sedärja! Om jag får tid över efter maten så kan jag ta en bild och langa upp, ska ändå försöka gå ner och fixa lite annat.
Nu ska vi se. Den verkar sitta närmre än du tror Kimmen!
Bild

Närmare bestämt i själva fästet för motorkåpan.
Bild
grillchips skrev:Nu ska vi se. Den verkar sitta närmre än du tror Kimmen!
Tusen tack!
Men hur har den lossnat !? känns mer som om någon plockat lös den. Svårt att skylla på musen då flätan är hel hehe

Bilen fungerar som den ska, testar att skruva fast den i morgon.

Tack igen Grillchips

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]