NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvgang
Hej,
Jag undrar varför kan glödstift till min volvo v50 gick av? Bilen har gått över 16000 mil, så det finns inte motorskada förskäkring kvar. Jag servar bilen som det ska varje år, men det hände att glödstiften gick av och den brutna biten fastnade i motorn ner reparatören skulle byta glödstiften. Det skulle kosta mig 30.000 för att laga den. Jag vet inte vad jag ska göra. :evil:
är det någon som fått liknade problem? vad gör du?
Tack för...

Mvh
Volvgang
av ptrj
Drog bilmeken av ditt glödstift så ska han åtgärda det. Ska inte kosta dig något mer än priset ni kom överens om för stiftbytet. Vad har du för jävla bilmek?
av Volvgang
De är på Bilia.... enligt de är det glödstiften som är dålig och rostig så den var av innan de hade dragit ut... Hur kan man veta det? visst bilen är inte bra, så därför jag lämnade hos dem. Det står försämrad motorprestandard på displayen. först står det att EGR som var fel, de byte den men felet stod kvar. Sedan trodde de att relay som var fel, de testade byta den men det var ingen fel på relayn. Då kom de på att ev glödstiften som är fel. Då hände det att under reparationen, när de ska byta glödstiften som en av glödstiften gick av.

Det känns att det alltid är mitt fel.

// Volven
Användarvisningsbild
av Perra83
Vad är det för intervall på stiften? Klantar sig bilmeken så står verkstaden för merkostnaden. Du lämnar in bilen för något du inte vill byta själv. Klantar DU dig så får du lösa problemet själv. Samma för verkstaden.
av agusta44
Stå på dig, är ju bland annat därför man lämnar in bilen för dyra pengar för att slippa sådana överraskningar.
Har meken förstört något får han/hon, nej förlåt! HEN :roll: :lol: självklart fixa till problemet utan att du som kund ska betala.

Dom försöker väl, lyft problemet till verkstadschefen annars.

//MVH
av Volvgang
Pratade med verkstadschefen i morse, då sade han att glödstiften var bruten innan reparatören hade skruvat lås den. Hur kunde jag och han veta det? Har varningen "Försämrad motorprestandar" på displayen där bilen gick på säkertläge (motor svarade inte på när jag trampade på gasen) med den brutna glödstiften att göra? Jag blev lite fundersamt eftersom reparatören hade försökt fixa felet på bilen två gånger tidigare men felet är fortförade kvar.

Förtvivlad ?:-/
Volven
av agusta44
Volvgang skrev:Pratade med verkstadschefen i morse, då sade han att glödstiften var bruten innan reparatören hade skruvat lås den. Hur kunde jag och han veta det? Har varningen "Försämrad motorprestandar" på displayen där bilen gick på säkertläge (motor svarade inte på när jag trampade på gasen) med den brutna glödstiften att göra? Jag blev lite fundersamt eftersom reparatören hade försökt fixa felet på bilen två gånger tidigare men felet är fortförade kvar.

Förtvivlad ?:-/
Volven

Tråkigt och dåligt av verkstaden, tyvärr står ju ord mot ord...
Lyft frågan till din lokala konsumentvägledare och hör vad dom har att säga i ärendet.

//MVH
av Cox
Låter påhittat, detta borde meken sett när han felsökte bilen första gången att ett glödstift var av.
av Volvgang
Tack för respond,

Jag ska driva den här frågan vidare för att veta vad som gäller egentligen... Som sagt jag är förtvivlad. Idag pratade jag med bilia personalen och han ska kompensera med bättre pris på reserv delarna, det är goodwill sade han till mig. Jag är inte riktig förstår varför.

Cox.. jag nämnde det varför felet står kvar fast jag lämnade bilen tre gånger tidigare och de testade och byte delar per delar, då sade han att felmeddelande kan orsakas av 200 olika orsak. Hur kunde man veta att glödstiften var av, innan man öppnar (tar los den)?

:?:
Volven

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]