NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
Hej

Morsan har en V50 T5 05 som har haft meddelandet "Nedsatt motorfunktion" och ibland "Anti-sladd serv.erfodras" när anti-sladd tänds så svarar den inte alls på gas över huvudtaget, man kan ha gasen i botten men inget händer. Efter några omstarter försvinner meddelandet och även nedsatt motorfunktion ibland och då går den riktigt i en stund innan dem tänds igen. Hon lämnade in den till en privatmek som sa att det fanns felkod på gaspedalen så den byttes och datorn rensades. Den gick som den skulle en halv dag sen va hon tillbaka på ruta ett. Är det någon som varit med om något liknande eller har en aning om vad det kan vara? inte det lättaste att förklara men från gärna så ska jag försöka svara så gott jag kan!

MVH Oscar
Användarvisningsbild
av rylle
Får en känsla av att v50 i alla årskullar är överkänsliga för litet spänningsfall på batteriet. Och att det triggar en massa felaktiga larm. (Far min kör en Merca där han fått dubbla batteri kapaciteten nu på vintern så det är inte bara kinesiska bilar som har problem)

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]