NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ska byta till coilovers på bilen (v50 t5 -04) och tänkte byta till powerflexbussningar i samma veva, men det första problemet verkar vara att alla som säljer powerflex bara har den främre bussningen på bärarmen, inte den bakre.
Det andra problemet är det att det finns tydligen 2 varianter, en 12mm och 14mm fästbult.

Hur ska man kunna veta vilken bult som sitter i min bil? har ju inte lust att skruva loss halva framvagnen bara för att kunna beställa rätt grejer, och vem säljer även dom bakre bussningarna? har inte lust att trassla med beställning från England..

Byter även fjäderbenslagringar samtidigt, något mer man kan passa på att göra?

tack på förhand, mvh marko
...just nu ikväll så hade autotech (efter jag "tjatat" 2 ggr på dom) lagt upp grejerna på sin sida, beställde både fram och bak bussningen (samtidigt som jag beställde en sachs performancekoppling till bilen) ...chansade på 12mm bulten, min är ett tidigt chassienummer och jag antar att man bytte upp till 14mm senare....
men om någon sitter inne på information ändå så är ju det alltid trevligt :)
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]