NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bubbzy
Hej!

Har varit inne på bilia och felsökt min RTI navigation som inte fungerar längre och fått konstaterat att det är fel på styrenheten för gps:en(volvo art no. 36050119) och fått ett pris på på denna + montering och mjukvara på 6100:-. Denna sitter i en v50 från 2005 och eftersom den gps:en inte är så modern och bra längre så är det inte värt riktigt 6100:- men samtidigt kul när sånt fungerar...

Om man kan få tag på delen från en skrotbil eller liknande för billigare peng och montera den själv och bara uppdatera programvara på volvo så kan det ju dock kanske vara värt de...ska tydligen sitta i nånstans i bakluckan så kan inte tänka mig att det är så svårt att byta den själv??

Någon som har erfarenhet av detta eller har en sån liggande eller bara nån info som kan vara matnyttig??

allt av intresse!

/Erik
av holland896
Hej!

Volvo brukar ha utbytesenheter, reparerade enheter till ett bättre pris. Har du frågat efter det?

Den sitter i bagagen till vänster bakom vänster hjul.

Klart att du kan byta den själv, men du behöver hjälp med programmeringen.

Kan den inte läsa skivan eller hur yttrar sig felet?
Användarvisningsbild
av bubbzy
Jasså? Ne bara fått pris på ny enhet med montering och hela skiten och det var för dyrt...letat efter en beg utan resultat så bara att köpa en ny. Den kostar 2300:- så kan man montera in den själv så är det lugnt och sen bara be dom programmera den.

Vet du mer specifikt vad jag måste riva för att komma åt? Kan väl inte va så svårt?

Gps:en hittar inga satelliter...allt funkar ju utom det...kan ju gå runt i menyer och får inga felmeddelanden eller så...hade in den på felsök och då sa dom att det var styrenheten för antennen...

Tack!

/Erik

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]