NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja som topic lyder. Har hittat en fin V50 D2 Momentum från 2011 som gått 1500mil och som vi ska köpa.

Jag har bara en undran och eftersom jag inte kan hålla min nyfikenhet tills imorgon när jag ska prata säljaren igen så slänger jag iväg frågan här.

Det gäller alltså fälgarna. I pappret jag fått från Rejmes står det: Alu-Fälg Libra 195/65 R15. Därefter står det: Fälgval större än basbil. Eftersom 15" är standard på V50 tolkar jag det som att det är sommarhjulen som är större än bas? Och vinterdäcken sitter på 15". Eller hur tolkar ni det?

Länk till bilen:

http://data.bytbil.com/largepics.cgi?se ... &allpics=1

EDIT:

Är det något annat jag ska tänka på innan jag slår till?
sitter 15tums sommarhjul på bilden i alla fall och det är väl dom du får med
Gangztra skrev: Ja som topic lyder. Har hittat en fin V50 D2 Momentum från 2011 som gått 1500mil och som vi ska köpa.
Är det något annat jag ska tänka på innan jag slår till?
Jag skulle vara väldigt tveksam till en D2 modell 2011 pga av otroligt hög dieselförbrukning det är bara att läsa tråden " V50 D2 med hög förbrukning av diesel".
Satsa på en större dieselmotor, du kommer troligen att ha samma förbrukning men med mer hk.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]