NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Har en volvo s40 T5 som gått c:a 8400 mil. Senaste 2 åren har endast liten mellanservice gjorts med olje+ oljefilter byte gjorts, körts väldigt lite. Nu är det 3 år sen "stora " servicen är gjord med div filtero tändstift. Är det dags nu för en stor service eller är det mellanservice igen som gäller? Dom på volvo verkade inte ha riktigt koll när jag frågade... Min fråga är, luftfilter, kupe, tändstift, är det bara miltals intervaller eller gäller även tex 3 års intervaller på det? Aldrig fått riktigt klokt svar på detta. Kan passa på o fråga, bromsvätska, kollar man det på servicen om man skall byta det?
luftfilter och tändstift är 6000mils intervaller som gäller inga år
bromsvätska är 2år ingen milavgränsning
anpassad bas görs om bilen körs lite och den innefattar ej kupe filter
kupe filtert byts på var service om inte bilen rullar lite <1000mil på bilar med 2000mils intervall <1500mil på bilar med 3000mils intervall om så är fallet så gör man en bas vartannat år med kupefilter
Kanon tack för svaret. Då blir det en bas service samt kupefilter byte till våren eftersom d va 2500 mil sist den byttes. Får man fråga en annan sak, programuppdateringarna för äldre volvo, tex 8 år gamla som min, görs det fortfarande? När dom skriver i reklamblad att fri datauppgradering ingår, har det släppts uppgraderingar till tex s40 från 04 senaste åren? Sitter gubbar o programmerar till äldre modeller? Gäller inte sånt nya förstaåren bara? Bara en tanke.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]