NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kimzon
Jag går i banorna och funderar på om jag ska modifiera avgassystemet lite. Har en V50 t5 -05 med BSR steg + Optiflow. Är det ngn som vet om det går att montera en 100 cells sportkat utan att få en massa felkoder? Kim
av agusta44
Pratade med ferrita angående detta, då jag själv går i samma planer.
Det kan hända att du får felkoder på bilen med original programmet i, det man brukar göra är att sätta dit en distans så man flyttar ut lambdan någon centimeter för att motverka detta med felkoder.

Ferritas framrör ska gå jätte bra med Autotechs program utan felkoder som följd, hur det fungerar med BSR vet jag inte.
Vet att BSR kör med "sport" catar på sina framrör som har ett mindre flöde en tex ferrita som kör 100 cells race cattar på deras framrör.

//mvh
av Kimzon
Ok, tack för svar. Får se hur jag gör, annars får man väl åka till BSR igen och be dem montera på en så har man helt plötsligt steg 3. Känns som om att man borde kunna göra ett sånt ingrepp själv bara, förstår inte varför allt ska vara så datoriserat... :evil:
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]