NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hanss
Hej,

Hämta nyss ut min C30 från försök nr 2 att bli av med det oljud som stör mig så kopiöst. Oljudet kommer från att ett av baksätena inte sitter riktigt fast. Utan det knäpper vid minsta chassirörelse.
Första försöket hade verkstaden bilen i 2-3 dagar men lyckades inte bli kvitt ljudet. Fick vänta 1 månad på ny tid.
Lämnade bilen i måndags och fick den åter idag. Hör ljudet fortfarande men inte lika högt. När jag inspekterar vad de har gjort ser jag att de har tejpat en massa varv kring den ögla sätet ska fästa i...

Tycker inte att detta känns riktigt seriöst.. Vad tycker ni?
av hanss
Kan jag klaga? Eller måste man acceptera att de "lagar" en ny bil med tejp?
Jag hade fanimej klagat! Om man får rätt är ju en annan historia.
Om man rör sätet tillräckligt mycket så slits väl tejpen ut och glappet kommer tillbaks igen. Hade krävt en mer permanent fix.

Detta felet fanns ju på äldre V70 också. Bortsett från tejp så fanns det en riktig produktfix genom att man filade och ändrade om fästet endast 3-5mm.
av hanss
De hade tydligen följt alla volvos rekommendationer.. Så det är nog tänkt att man ska laga allt med tejp och dyl. Inte så konstigt att bilarna skrammlar... Bilen är väl ihop fogad med ett limstift...
av Krumiluren
Innan du åker o klaga ta kort på det dom gjort så du har bevis om det händer igen så sammla all bevis mot dom genom ta kort.....
Så ta rejält med kort på detta .......
Och behåll det för nu och även framtida jobb som dom kommer utföra åt dig så desto mer bevis du har desto lättare att bevisa att dom gör fel och dåliga arbeten.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]