NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Två frågor....

Uppgraderade igår min iPhone4 till iOS5 och såg imorse att displayen visar 0:00 för varje låt, även om jag bytte låt så börjar den inte räkna antalet sekunder, det kanske ska vara så här?
Innan uppgraderingen visades det dock inget räkneverk. Kan även lägga till att jag endast testat Spotify, inte kört iPod via telefonen.
Någon som upplevt samma sak?

Andra frågan...kan man ställa in iPhonen eller iTunes om att iPod inte ska startas som default utan Spotify?
Visst..i-landsproblem del 4391 :roll:

PS. Kanske fel forumsdel, i så fall får någon moderator flytta den.
Kluster skrev:Andra frågan...kan man ställa in iPhonen eller iTunes om att iPod inte ska startas som default utan Spotify?
Visst..i-landsproblem del 4391 :roll:
Den kommer att starta den app som senast användes. Så om du lyssnade via Spotify sist så bör Spotify vara den app som startar. :D

/André
av Kluster
Tack för svaret, André!
Självklart bör det ju vara så! :D

Har dock upptäckt en bugg eller vad det kan vara, dock svårt att avgöra vad felet är.
Kör jag t ex Spotify och Telia Navigator samtidigt och den börjar planera om rutten/hämta hem information börjar streamingen fungera mindre bra, musiken hackar men när det är "färdighämtat" i Telia Navigator verkar allt fungera som det ska.

Vet som sagt, inte om det har att göra med uppgraderingen till iOS5, senaste uppdateringen av Spotify eller liknande...
En sak som är säker är att jag hade inte detta fel innan uppgraderingen av iOS.

Är det verkligen bara jag som har upplevt detta månntro? :wink:
av Ambassadeur
Kluster skrev:Har dock upptäckt en bugg eller vad det kan vara, dock svårt att avgöra vad felet är.
Kör jag t ex Spotify och Telia Navigator samtidigt och den börjar planera om rutten/hämta hem information börjar streamingen fungera mindre bra, musiken hackar men när det är "färdighämtat" i Telia Navigator verkar allt fungera som det ska.

Vet som sagt, inte om det har att göra med uppgraderingen till iOS5, senaste uppdateringen av Spotify eller liknande...
En sak som är säker är att jag hade inte detta fel innan uppgraderingen av iOS.
Jag har upptäckt samma sak, att köra Spotify + tex. Waze samtidigt resulterar i hackig musik tills allt har laddat färdigt. Först trodde jag det berodde på "bandbredden" men samma sak händer även om det inte laddas ner några kartor samtidigt. Det verkar vara processor-begränsningar snarare.

Dock har jag inte kört Bluetooth-streaming i bilen innan jag uppdaterade till iOS 5 för nån månad sedan dock så jag vet inte om det beror på iOS eller något annat.

/André
av Kluster
Idag körde jag endast streaming av musik, inget Telia Navigator och det fungerade klockrent.

Så något galet är det allt.... :roll:
av Kluster
En till grej, startar jag Musik (f.d iPod) får jag fram låtlista och artist i displayen och den räknar sporadiskt hur långt man har spelat av låten :)
av pelle32k
Jag har en V50 My12 och upplever att ljudkvaliteten är sämre när man lyssnar på musiken via BT från min iPhone 4 med iOS 5.0. Hur upplever ni ljudkvaliteten över BT? Är det något man måste tänka på?
av Kluster
pelle32k skrev:Jag har en V50 My12 och upplever att ljudkvaliteten är sämre när man lyssnar på musiken via BT från min iPhone 4 med iOS 5.0. Hur upplever ni ljudkvaliteten över BT? Är det något man måste tänka på?
Är beredd att hålla med dig där, dock är det inte så hela tiden. Ibland låter det som en gammal vinylskiva :roll:
av Kluster
Bumpar upp denna...

Igår kom det en ny uppdatering av Spotify-appen och imorse när jag streamade musik från Spotify så visas även nu artist och låt! :D Hann inte kolla om räkneverket rullade på eller om det var lika "fryst" som när man kör iPod/iTunes eller "Musik" som det nu heter iom iOS5.
av Kluster
Har upptäckt en märklig sak.

Igår när jag parkerade och låste bilen och tog med mig min iPhone och stod kanske 10 meter ifrån bilen och det ringer och jag svarar som vanligt på min iPhone. Efter ca 10 sek kopplas samtalet ner. Trodde jag. Då hör jag personen i andra ändan fast via bilens högtalare...?! :roll:

Hur kan det kopplas över till bilens stereo och blåtandmottagare när inte tändningen är igång och bilen t o m låst?

När jag ringde upp igen och dröjde det några sek innan den kopplade över till bilens högtalarsystem igen....otroligt irriterande....!!
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]