NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrChris
Ja ja ja... Her i Norge skiller det 40.000 (46.200 SEK) mellom D3 og D4 :shock: Det er helt like biler, bare software. Som et eksempel koster V60 T6 r design (bas modell) 944.800 NOK,- Det er 1.091.279 SEK :shock: :shock:

BTW, er det noen av dere som har D3 som har tenkt eller har erfarenheter med RICA remappen til D3 motoren?
av jumu01
StringerBell skrev:D4:an MY11 var bara typ femtontusen dyrare än motsvarande D3, så då på den tiden skulle jag säga att D4:an var betydligt mer attraktiv än D3, speciellt då inte ens förbrukningen var högre.
Jag var inne från början att köpa en D4, men då dom ändrade utrustningspaketet för D4 m R-Design och grundpris på 299 000 kr och med samma tillägg jag tog till D3 så skulle bilen landat på runt 332000 kr och priset för D3 landande på 263000 kr tycker inte R-design paketet är värd 54 000 kr det är på tok för mycket har då räknat bort mellanskillnaden på 15000 kr för D4 kostande innan förändringen, mao inte ekonomisk försvarbart!

Visst nu fick man ju Classic Momentum med en massa lull,lull som tillbehör och vinterdäck med i priset så jag skall inte klaga och som sagt så behöver man inte var orolig om man nu skulle chippa upp den till 177 hk för det skall ju motorn hålla för. Skulle ju vara intressant att få tag på samma programvara som finns i dagens D4.

Norges prissättning på bilar förvånar oss svenskar inte längre, den är bortom rim och reson!
av berrabus
StringerBell skrev:
berrabus skrev:Hur mycker konsumerar dieselvärmaren?
0.5-0.6 liter per timme.
I mitt fall påverkar den ganska mycket. Säg att den är igång 20min på morgonen och sedan kör jag 2mil till jobbet. Då blir det ca 1dl per mil extra om man kollar genom tankning hur mycket den drar.
Användarvisningsbild
av Dogfight
berrabus skrev
"I mitt fall påverkar den ganska mycket. Säg att den är igång 20min på morgonen och sedan kör jag 2mil till jobbet. Då blir det ca 1dl per mil extra om man kollar genom tankning hur mycket den drar."

Hej. Glöm inte att ladda upp batteriet nån gång ibland under vintern då du kör ganska lite till jobbet. Regeln e att man skall köra minst lika länge som man använder värmaren för att batteriet skall hinna laddas upp. Fick problem med det förra vintern då jag har ungefär lika långt till jobbet som du har.
i min nya bil har jag både elektrisk värmare och dieselvärmare och till den elektriska har jag kombinerat till en laddare som laddar de gångerna jag får tillgång till elkontakt på jobbet. verkar funka bra, visserligen har det inte vart nån riktig vinterkyla här i GBG ännu dock.
Dogfight
av berrabus
Dogfight skrev:Hej. Glöm inte att ladda upp batteriet nån gång ibland under vintern då du kör ganska lite till jobbet. Regeln e att man skall köra minst lika länge som man använder värmaren för att batteriet skall hinna laddas upp. Fick problem med det förra vintern då jag har ungefär lika långt till jobbet som du har.
Jag bor strax utanför Gbg och skall in till centrum så 2mil betyder alltid mer än 20min så det borde inte vara några problem :D
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]