Har nu försökt ta loss dörrsidan för att kolla på problemet! Men det var inte lätt att få av den. Fick loss alla vanliga clips men den där svarta plastsaken som även luftdördelaren sitter i typ, den får jag inte loss så jag får inte av dörrsidan.
På bilden nedan kan man se flera fel, jag är 99% säker att det är fel. Antar att någon har försökt ge sig på en lagning själv???
Kablarna byter tom magiskt färg efter eltejpen. Det sitter även eltejp på kontaktstycket som går in till styrenheten... Skumt..
Visst är det nått galet? :) Kanske inte konstigt att det är glapp......
Edit:
Tittade under eltejpen idag och "lagningen" eller skarvningen är jättebra gjord och eltejpen är nog där för att täta mot fukt eller dyligt. Så inga problem där inte.
Var även inne på en annan Bilia anläggning och pratade med en kille om temperaturproblemen och han trodde till 90% att det var givaren för hade det vart glapp i kablaget eller dyligt så skulle det så error eller -- ibland också osv.
Fick loss hela dörrsidan idag också så jag kunde verkligen kolla ordentligt.
Köpte iaf en givare idag och bytte den, det var jättelätt. Har bara gjort några få tester med att öppna å stänga dörren men den visade samma hela tiden och dessutom korrekt temperatur. Får hoppas att detta var så enkelt att det bara var givaren.

http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986