NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PINGPÅNG
Tjenixen.Jag är på väg att köpa en S40N t5-04,den har gått 12900 mil,är det något jag skall tänka på ang fel e,dyl med den modellen,var ute å provkörde idag å blev lite överraskad av att det inte var mer krut i den jämfört med min V70nT,tänkte då först på att v70 väger mer och har "bara" 210 HK så det borde vara mer malle i den mindre S40an som har högtrycksturbo och 220HK och inte lättryck som i V70an,bortsett från detta, är det nåt jag skall kolla som är kända fel på S40 innan jag köper? Bilen finns på Toyota i Hässleholm om någon går in och kikar på den och kanske är förra ägaren och kanske kan tipsa om kända fel.
MVH Peter
av viktore
Knarr från förar/passagerarstol är vanligt förekommande och är en perfekt sak att pruta på. Eventuella vibrationer i bilen vid körning - kan vara drivaxlar, isåfall ska du dra 10 papp på priset direkt. Bortsett från dessa två saker så är det (vilket du förmodligen redan känner till) allmänna saker som gäller vid alla bilköp. Komplett ifylld servicebok, kontroll av motorolja/kylarvatten, ac mm..

Om du tycker att den känns uppenbart slö jämfört med din V70 kan det tyda på något, defekt magnetventil tex. S40 T5 är klart rappare än V70 med 2.5T.
av PINGPÅNG
Läste i någon tidning att S40N var den bil som hade minst anmärkningar på SBP,det lovar ju gott,är väl mest oroad över framvagnen+p-bromsen,på V70N så är det dom svaga punkterna.
Peter
av PINGPÅNG
Lättrycksturbo? OK. Jag var inne på VV och tittade, den har haft 7(sju)ägare.Lite mycket för en-04?
Peter.
av Suunto
Tips! Kolla så att ECU (svart box) för bränslestyrningen är flyttad från höger bakdäck till baksätet(under baksätet). Det var en "kampanj" på det tidigare.
Samt kolla lyktglas till xenon, lätt att det blir kondens i strålkastare komplett.
Hade även lite problem med klädseln T/tec på förar sidan.(garanti)
Annars en mycket fin bil!
av KenZoo
igentligen det jobbigaste och dyraste. vibrationer i bilen vid 80kmh o uppåt... kan som sagt vara drivaxlarna och kostar minst 10,000 - ---->
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]