NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av esm
Köpte mig en V50 2,0d '08a förra veckan, och nu helt plötsligt så tänds oljelampan ibland. Då lyser den i en kort stund och sedan slocknar den, för att efter en liten stund igen tändas och släckas. Och så håller den på. Det är först nu som det också har regnat sedan vi köpte den, kan det ha något med det att göra? Har sett att vissa har fått lampan tänd efter att ha tvättat bilen.

Jag ska iallafall ta kontakt med bilfirman som jag köpte den av, men kan vara intressant att se vad ni säger.
En lysande eller blinkande oljelampa ska alltid betraktas som att moton inte har nått oljetryck.
Moton ska alltid stångat av direkt, sen ska bilen bergas elle bogseras, inte köras.

Du har kontaktat firman? Låter inte som du har bergat bilen dit?
av esm
CarMan skrev:En lysande eller blinkande oljelampa ska alltid betraktas som att moton inte har nått oljetryck.
Moton ska alltid stångat av direkt, sen ska bilen bergas elle bogseras, inte köras.

Du har kontaktat firman? Låter inte som du har bergat bilen dit?
Jo bilen är bärgad tillbaka till firman idag. Så de håller på och kikar på felet. Jag vågade inte chansa någonting, så förhoppningsvis ska det lösa sig nu.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]