NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Angelica
Hej,

har en volvo V50 - 2005. Har nu fått problem med den vänstra fläkten i mitten av panelen. Den blåser bara varm luft trots att den är inställd på betydligt lägre temp. Någon som vet vad detta kan bero på? Något som man kan "fixa" själv eller ska man lämna in bilen på felsökning?

Tacksam för svar.
av sndgrn
Hej!
Jag hade samma problem med min C30 - 07 i vintras fast då blåste den bara kallluft på väster sida. Bokade tid hos bilia med typ två veckors väntetid. Av en slump fick bilen stå i varmgarage ett par timmar och efter det hoppade värmen igång igen, kan ha varit något frusit spjäll kan jag tänka mig. Prova ställ din bil också i varmgarage, det kanske hjälper!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har varit med om det på en C30. Ett spjäll (eller liknande) hade hängt sig och behövde återställas på verkstan.

Ibland går det, ibland går det inte!
av nomade
jag har haft samma problem på min v50, mekonomen kunde inte hitta orsaken, på volvo fick jag byta styrenheten för stolvärmare, den sitter två under framstolar och kostar runt 600kr st
av krämbulle
Har haft problemet med att högersidan producerar betydligt kallare luft än vänstersidan. Har fått kompenseras hela vintern med att köra högersidan av anlägningen på typ 25-26 grader gör att man inte ska frysa ihjäl i högerstolen.

Hade bilen inne på service förra veckan och då 'kalibrerade' de värmesystemet. Vips var problemet borta. Välkänt problem enligt verkstaden.

//Johan
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]