NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Bilen är 18 månader, 2 ggr har jag ställt tillbaks klockan i bilen. Senast med 4 minuter.

Någon mer med detta fel? Vad beror det på?
av mikebike
poseidon skrev:Bilen är 18 månader, 2 ggr har jag ställt tillbaks klockan i bilen. Senast med 4 minuter.

Någon mer med detta fel? Vad beror det på?
Min V70N fortade sig 1 min i månaden....
Användarvisningsbild
av jonvon01
Hej!

Jag behöver också rätta tiden i min V50 1.6D DRIVe S/S (2010). Ca 1 minut i månaden...

Mvh Jonas
av PaS83
Jag får också ställa tillbaka klockan, exakt hur ofta har jag inte direkt tänkt på, men det är nog ungefär en gång i månaden.

Samma sak med den tidigare bilen (SAAB 9-3SS), och där fanns ändå funktionen att manuellt synka bilens klocka mot tidsangivelsen
i RDS signalen till radion. Märkligt att man inte kan få en klocka att hålla tiden i bilar för flera hundra tusen, när det finns armbandsur
för under hundringen som klarar detta.

Eller är det ett tidigt teckan på förgubbning när man hakar upp sig på sånt? ??:-/
Användarvisningsbild
av poseidon
Jag struntar iofs i problemet, ville mest kolla anledningen till det. "Roligt" att höra att fler har denna "feature" i sina bilar.... Man kan ju undra hur detta påverkar övriga funktioner? Säg 1 minut i månaden det ger ju 1h på 5 år. Då börjar vi snacka problem....
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]