- mån 21 mar 2011, 00:48
Hej!
Har efter många provkörningar av bilar från olika märken fastnat för Volvo V50! :)
Riktigt skön bil att köra som andas svensk kvalitet och ligger bra i pris.
Nu när man sitter på volvocars.com och ska bygga ihop sin drömbil så tänkte jag om någon av er har några kloka och bra synpunkter? Det är ju trots allt en stor investering så det känns dumt att inte ödmjukt fråga alla kunniga människor på detta forum.
Mina val som jag kommit fram till:
Volvo V50 D2
Limited Edition Summum (Xenon och Läderklädsel känns bara rätt vid ny bil..nu är det kampanjpris också)
Färg: Titanium Grå (snygg och lättskött färg)
Fälgar: Cratus 7x17
Nyckelavstängning för passagerarkrockkudde
Laminerade sidorutor
Läder Mörkgrå
Nordic Light Oak panelinlägg
High Performance Audiosystem
Bränsledriven värmare med tidur
Formgjuten lastrumsmatta i plast
Landar på 260 170 kr, tillkommer väl ca 9000 kr för vinterdäck, så totalt 270 000 kr som är mitt absoluta maxtak..
Helst får det bli billigare, är lite i valet o kvalet om Momentum räcker men läder lockar..
Valde bort elektrisk motorvärmare, klarar man sig bara med dieselvärmare? (på min nuvarande bil så kör jag bara den)
Kom gärna med förslag på val som jag borde ha med eller kan ta bort! Gärna med motivering.
Har bara gått på det jag tycket var snyggt och tror passar.
Tack på förhand! :D
Har efter många provkörningar av bilar från olika märken fastnat för Volvo V50! :)
Riktigt skön bil att köra som andas svensk kvalitet och ligger bra i pris.
Nu när man sitter på volvocars.com och ska bygga ihop sin drömbil så tänkte jag om någon av er har några kloka och bra synpunkter? Det är ju trots allt en stor investering så det känns dumt att inte ödmjukt fråga alla kunniga människor på detta forum.

Mina val som jag kommit fram till:
Volvo V50 D2
Limited Edition Summum (Xenon och Läderklädsel känns bara rätt vid ny bil..nu är det kampanjpris också)
Färg: Titanium Grå (snygg och lättskött färg)
Fälgar: Cratus 7x17
Nyckelavstängning för passagerarkrockkudde
Laminerade sidorutor
Läder Mörkgrå
Nordic Light Oak panelinlägg
High Performance Audiosystem
Bränsledriven värmare med tidur
Formgjuten lastrumsmatta i plast
Landar på 260 170 kr, tillkommer väl ca 9000 kr för vinterdäck, så totalt 270 000 kr som är mitt absoluta maxtak..
Helst får det bli billigare, är lite i valet o kvalet om Momentum räcker men läder lockar..
Valde bort elektrisk motorvärmare, klarar man sig bara med dieselvärmare? (på min nuvarande bil så kör jag bara den)
Kom gärna med förslag på val som jag borde ha med eller kan ta bort! Gärna med motivering.
Har bara gått på det jag tycket var snyggt och tror passar.
Tack på förhand! :D