NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

kartoma skrev:
blåbärsmannen skrev:jo samma för mig i våras. åkte in och då var det också någon hydralgrej som dom bytte, hade förlängd garanti som tur va för jag ahar hört att det kan kosta runt 13000 att byta det isåfall o mdet stämmer
är nog samma hydralgrunka dom bytte på min bil, du fick inget problem med lång pedalväg på bromspedalen?

/Tomas
nä min funka som vanlig kännde ingen skillnad står ju att dom har luftat bromasarna mm på pappret
ThomasT skrev:Jag ska in och läsa felkoder i morgon på lunchen, så de får bjuda på lite mat..

Tydligen var det bara vissa felkoder som gällde för att garantiaktionen skulle gälla.

.
Det fanns lite koder:

"BCM-0092 Girvinkelhastighetsgivare, Felaktig signal"
"BCM-0109 Kommunikation mellan styrenheter, Kommunikationsproblem"
"EPS-0080 Styrvinkel sensor, Felaktig signal"
"SWM-0201 Rattvinkelgivare, Felaktig signal"

Vi nollade och ser vad som återkommer.

.
ThomasT skrev:
ThomasT skrev:Jag ska in och läsa felkoder i morgon på lunchen, så de får bjuda på lite mat..

Tydligen var det bara vissa felkoder som gällde för att garantiaktionen skulle gälla.

.
Det fanns lite koder:

"BCM-0092 Girvinkelhastighetsgivare, Felaktig signal"
"BCM-0109 Kommunikation mellan styrenheter, Kommunikationsproblem"
"EPS-0080 Styrvinkel sensor, Felaktig signal"
"SWM-0201 Rattvinkelgivare, Felaktig signal"

Vi nollade och ser vad som återkommer.

.
ThomasT, har ditt problem återkommit?

Jag hörde mig för med min Volvoverkstad om inte detta går på någon slags garanti/good will/känt fel-lösning för det känns ju knappast som en "förslitningsskada" utan mer som ett fel som endast uppstår när det är -20 och kallare...
De tror att det är en styrenhet i ratten som behövs bytas för ca 3700 kr. Har inte fått svar på garanti-frågan ännu...

EDIT: stavfel
Kluster skrev:ThomasT, har ditt problem återkommit?

Jag hörde mig för med min Volvoverkstad om inte detta går på någon slags garanti/good will/känt fel-lösning för det känns ju knappast som en "förslitningsskada" utan mer som ett fel som endast uppstår när det är -20 och kallare...
De tror att det är en styrenhet i ratten som behövs bytas för ca 3700 kr. Har inte fått svar på garanti-frågan ännu...
Jag har inte fått något mer meddelande, men det betyder ju inte att det inte genererats felkoder.

Vid nästa service om några månader så får vi se vad som dykt upp. Garatin blir en diskussionsfråga... bilen har ej garanti nu men detta meddelande kom första gången under garantitiden...

.
ThomasT skrev:Garatin blir en diskussionsfråga... bilen har ej garanti nu men detta meddelande kom första gången under garantitiden...
Samma läge för mig också...
Det har varit en del strul med hydraulaggregatet på S40, V50.
Min pajade, Volvo stod för självrisken i maskinförsäkringen, men försäkringsbolaget var visst inte glada... de går sönder på löpande band tydligen.
Finns fler trådar om detta.
/greenbay
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]