NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Okalettos
Hej,

Vänster backspegel har fått sig en ordentlig kyss av av kärring som öppnade sin bildörr, och hon bad inte ens om ursäkt utan bara stängde sin dörr och gick snabbt därifrån :-(O), man blir ju smått mållös :shock:. Såhär i efterhand borde jag såklart ställt henne mot väggen, men men.
Så nu sitter den ganska löst och skakar en del när man kör. Inge vidare, vindbrus och svårt att se i spegeln.

Om jag förstått rätt så sitter den fast med en tunn (uppenbarligen!) plåt på utsidan, med två bultar inifrån kupén?
Lyckades ta loss kåpan på insidan, men hur får man loss resten, så att man kommer åt bultarna?
(Vågar inte rycka och slita alltför mycket, ifall det finns nåt knep liksom)
Bilen har BLIS, om det spelar någon roll för demontaget?
Nåt annat att tänka på om jag ska ge mig på detta själv?
av blåbärsmannen
Okalettos skrev:Hej,

Vänster backspegel har fått sig en ordentlig kyss av av kärring som öppnade sin bildörr, och hon bad inte ens om ursäkt utan bara stängde sin dörr och gick snabbt därifrån :-(O), man blir ju smått mållös :shock:. Såhär i efterhand borde jag såklart ställt henne mot väggen, men men.
Så nu sitter den ganska löst och skakar en del när man kör. Inge vidare, vindbrus och svårt att se i spegeln.

Om jag förstått rätt så sitter den fast med en tunn (uppenbarligen!) plåt på utsidan, med två bultar inifrån kupén?
Lyckades ta loss kåpan på insidan, men hur får man loss resten, så att man kommer åt bultarna?
(Vågar inte rycka och slita alltför mycket, ifall det finns nåt knep liksom)
Bilen har BLIS, om det spelar någon roll för demontaget?
Nåt annat att tänka på om jag ska ge mig på detta själv?
du skulle gjort sönder hennes backspegel med. tål inte sånna som slänger upp dörrar mm. ställer mig aldrig brevid grannen hemma bara för dom har massa små ungar som bara slänger upp dörren
av kaffe_koppen
På Ford Focus som på många sätt är likt v50 så sitter spegeln endast med en skruv inifrån, men där krävs att man demonterar dörrklädseln för att kunna lossa kontakten.
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]