NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PalmE skrev:Kolla så fjädrarna i fram är hela. På min förra V50 gick bägge framfjädrarna av, ett varv ungefär. Hade också H&R 35mm.
Då har man kollat båda fjädrarna, inget trasigt.

Några fler ideér?

.
Sen jag la märke till den här tråden igen för någon månad sedan måste jag säga att jag lagt märke till att bilen klonkar för jämnan nu känns de som..

Det är inte alltid på samma gupp, eller samma slags gupp eller grop utan de kommer i omgångar på både plan mark med bara någon liten sänkning i marken eller liknande.

Funderar på att slänga in den hos den lokala verkstaden så dom får titta på fjädrarna...
Användarvisningsbild
av opA
Har nu haft min bil inne på verkstad för att kolla vad som kan orsaka klonkandet men verkstan hittar inget.

Fjädrarna är hela.
De enda han reagerade på var krängningshämmaren bak.. de var inget fel på den men kan uppstå glapp inom en snar framtid samt att bussningarna bak även dom kan behövas bytas inom en snar framtid. Han såg också att ljuddämparen kanske satt lite dumt till och kan ha orsakat några av klonkningarna.
Hej på er, jag kan kanske bidra lite. Jag funderar på att köpa en s40n och när jag var ute och provkörde den märkte jag också ett "klonk" ljud på höger fram, samt en annan sak (se min tråd :P "s40n - bakvagn").

Men men, i alla fall nämnde jag detta till bilförsäljaren som hade kört den igenom deras tester och hade inte märkt något fel. Var där ännu en gång och det var samma sak, vilket jag påpekade för bilförsäljaren. Då sa han att han skulle verkligen kolla upp detta. Han ringde upp någon dag senare och sa att "klonk" ljudet berodde på höger dörr fram. Han sa inte exakt, men att det var något fel på dörren som orsakade "klonk" ljudet, han skulle återkomma senare.

Hoppas det hjälper några av er i alla fall :P
/Mvh Fredrik

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]