NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kavabonga
jag har ett smärre drygt problem, har överdrivet mycket is på insidan av framrutan, vardag nästan helatiden. jag har provat att ha både en och två torrbollar i bilen men likväl när kylan kryper ner mot under -5 grader så är hela rutan helt igenisad sen. har givetvis AC'n på också

undrar om någon har ett liknande problem och haft något tips på hur man kan lösa det eller vad det kan bero på. antagligen har jag väldigt hög luftfuktighet i bilen men vart kommer detta då ifrån. min första bil detta så är inte så insatt.

tacksam för svar
Användarvisningsbild
av opA
Alltid kul om man kan skriva vad det är för bil de gäller ! ;)

Men.. har du mycket snö i bilen ? Slask ? Vatten som avdunstar när du kör bilen blir fukten på rutan som fryser när du stänger av den.

Läste en tråd på Garaget där en person löste problemet med is på framrutan genom att låta båda framdörrarna ( alla 4 dörrarna desto bättre ? ) stå uppe någon minut innan du låser bilen för natten då du får tvärdrag som drar ur fukten.

Sen.. har du ingen möjlighet att köra med kupévärmare, detta hjälper :)
Välkommen ut i trafiken

Lätt att se fel, är ju ingen skillnad f&[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]