NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klumpen
Hej! Har nyligen köpt mig en fullutrustad V50 T5 awd och har telefon i den. Mitt mobilabonnemang stödjer inte tvillingkort (halbebop), inte än så länge iallafall. Någon som har en annan lösning på hur man kan få det att fungera. Vill inte ha två olika nummer till mobil och bil.
Tack!
Användarvisningsbild
av Silver477
Hade samma tankar som du har nu,men den informationen jag hitta var att bara
företagsabonnemang har tvillingkort tyvärr.

Kanske finns nån hacker som kan klona sim-kort ? :mrgreen:
Användarvisningsbild
av opA
Du får väl byta operatör och flytta över ditt Halebop-nummer till den nya operatören som stödjer tvillingkort :)
Användarvisningsbild
av Silver477
Sen använder man bara den fasta på semester/långresor för säkerhet och bekvämlighet :)

Synd man inte kunde köra Bluetooth :idea:
av jackoo
Min polare hade en s60 innan med telefon å han gick bara in på Telia butiken å förklarade va han behövde så fick han ett extra simkort.
Så när han klev in i bilen stängde han bara av sin vanliga mobil och alla samtal leddes till bilen, korta sträckor inte så praktiskt men lite längre så.

Dom tog ut nån 100 lapp för sim kortet annars va de "gratis" förutom samtalskostnad å sånt då.
av LasseRe
Min Garmin 760 GPS erbjuder en bluetooth-koppling till bl a Sony Ericsson G900. Dessa kan parkopplas och fungera helt sladdlöst med radions högtalarsystem. Telefonens adresslista laddas upp till GPS:en och jag behöver inte röra telefonen, som kan ligga kvar i fickan.
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]