NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andreaslinder
Undrar hur det funkar med alla garantier på bilen om man köper ett trim från te.x BSR ?
Och finns R- styling på något annat ställe än Volvo?
av Nike81
Vissa säger att förändring av ECP eller ECU vad det nu heter är det bästa. Ex BSR har det med sin PPC. Dock kostar det nästan 8000kr och är sedan "fast" till just din bil. Du kan inte sälja dosan vidare eller sätta in den i eventuell ny bil du köper med samma motor. Fördelen med detta trim är att det tar hänsyn till flera parametrar och inte bara höjer laddtrycket eller trycket på dieselpumpen (som många boxar gör)

Sen finns det boxar från ex KCR samt dieseltrim.nu Det kostar ca 5000kr för förstnämda och sen 4000kr för sistnämnad (de har två varianter)

En del säger att just 2.0d motorn inte passar så bra för att effekthöja på dessa sätt.

Funderar själv på att köpa dieseltrims enklare box, har vänner som kör med dessa och dessa har fungerat bra! (dock ej i 2.0d utan i gammla 163hk D5)

Tror att BSR ta över garantin, hur de är med de andra vet jag inte.

Promotech eller liknande är en kille på forumet som kör med.

Effekten mellan dessa system är rätt lika, mellan 160-166hk samt 360-380 i vrid. Dock så hade BSR test/mätbil org 144 hk om jag inte minns fel

Detta är UPPFATTNINGEN jag har skapat, det finns säkert folk på forumet som vet mer, eller mer rätt än mig

Använd sökmotorn på sidan så får du säkert fler svar. Ämnet har varit uppe flera ggr tidigare

Ang R-design prylar så har jag inte lyckats hitta något, men ebay i tyskland kan vara ett tips.
av andreaslinder
Tack för hjälpen !
Har tittat lite på BSR men man funderar ju lite på garantier och sånt eftersom bilen e precis ny har inte ens fått den än, men man vill ju gärna få lite mer flås i den ;)
R-styling har jag tittat efter på e-bay men inte hittat nåt bra tyvärr men det är väl bara fortsätta leta.
Tack
av dali
Om du vill behålla garantierna från Volvo så har du två val:

1: Trimma inte.
2: Vänta tills Polestar eventuellt kommer med trim till 2.0D.
av Doby
Volvo kan inte neka garanti som inte har med trimmet att göra. Teckna till BSRs maskingaranti så är du safe.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]