NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har man otur när man hissat den med domkraft kan armen ställa sig åt fel håll igen när man sänker ner bilen. Har hänt mig ett flertal gånger. För mig har det räckt att hissa bilen och fått den åt rätt håll igen. Kommer dock inte ihåg vilket håll den ska stå i normalt. Kan kolla senare idag om ingen annan svarar innan.
Ljusjusteringen la av på min bil efter att kopplingen byttes. Gissa om jag var förvånad när ljusen stod i bottenläge... Tydligen satt givaren så dumt till att man var tvungen att plocka ner växellådan (eller var det vid kopplingsbytet?). Slapp iaf. betala, gick på garantin eller något sådant och man ifrågasatte inget utan tog in bilen omgående. Det var under nybilsgarantin, då hade bilen bara gått ca 6000 mil.
På v50 sitter den på passagerarsidan lätt åtkomlig så där är den inte ivägen för växellådan eller nåt annat. Vrider man ut hjulet så syns den. Har inte kollat min än då det spöregnat sista dygnet.
Det sitter en sensor höger fram och en höger bak.

När mina lampor lyste rakt ner i backen så var det sensorn fram som hade stendött, Bytte denna och kalibrerade så fungerade det fint! Den ställer dock bara in sig vid behov och inte vid start!

Ett kladdigt rostskydd (fett/olja) har chansen att[…]

Belysning xc60 2021

Har också bytt min i baksätet. Väl[…]

Förra ägaren ska ha bytt rem och pump 20[…]

Den resan var rimligt kall de första 15 mil[…]