NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

vjohnj skrev: lör 08 mar 2025, 18:32 Jag har blåst två rör på en bil och det gick bromsa endå. Men som jag sa byt om du inte känner dig säker med rören
Det är 2-kretsbroms sen urminnes tider ((antar iaf att du hade det då).. och gissar att du inte blåste bägge kretsarna samtidigt?) så det är klart att det går att 'bromsa'.. Men du, vi avslutar vår konversation i denna tråd tror jag 🙂..
Nu har jag tagit bort batterilådan i hopp om att kunna se röret och kanske hitta en raksträcka lämplig för skarvhylsa, alternativt att kunna koppla loss det från modulatorn och lirka ut hela röret.. Men, bägge förhoppningarna blev en stor besvikelse.. Det är nästan så att jag faktiskt kan förstå varför Bilia räknar med att de (som är proffs) behöver uppemot 4h (exkl bockning och avluftning) för att byta röret 😬 (som är ca 60cm men bockat hej vilt på minst 10 ställen 😅 och löper lite kors och tvärs med andra rör med mera 😅), speciellt om man vill försöka få loss det gamla i ett stycke (och få dit det nya i ett stycke.
Alternativet skulle vara att man prefabricerar det nya röret i 2-3 segment.. (Jag ser att det faktiskt sitter original (ganska säker) skarvhylsor på sina ställen, men det är på andra rör)

Jag hade kostat på en sprayburk med två[…]

Frågade Volvo supporten om nya Volvo MY2026 […]

Och jag har svårt att se att en liten motor[…]

Avskavda kablar ?

Hm? jag vet inte. bilen verkar aldrig ha haft extr[…]