- mån 29 aug 2016, 09:42
Tack för alla svar.
Jag blir inte klok på när/om kupéfilet bys eller ej vid originalservice.
Både förre ägaren och jag har använt aukt Volvoverkstäder för service.
Men jag kan inte se någonstans som det klart framgår filterbyte kupé i serviceprotokoll.
Vidare observationer är:
Igenimmandet blir i hela bilen, men främst och värst på framruta och främre delen av sidorutorna fram.
Det immar igen snabbt om jag står still.
När det är igenimmat, och jag kör MAX fläkt, så försvinner det bara lite på höger sida.
Kör jag med bilen försvinner det direkt.
Jag har inte bytt kupéfilter än, men det luta åt att det blir så senare i veckan.
Fler kommentarer på nätet tyder på att det är svårt att demontera gaspedal, inte minst clips/elkontakt.
Man klarar det som "normalt händig" ?
Jag blir inte klok på när/om kupéfilet bys eller ej vid originalservice.
Både förre ägaren och jag har använt aukt Volvoverkstäder för service.
Men jag kan inte se någonstans som det klart framgår filterbyte kupé i serviceprotokoll.
Vidare observationer är:
Igenimmandet blir i hela bilen, men främst och värst på framruta och främre delen av sidorutorna fram.
Det immar igen snabbt om jag står still.
När det är igenimmat, och jag kör MAX fläkt, så försvinner det bara lite på höger sida.
Kör jag med bilen försvinner det direkt.
Jag har inte bytt kupéfilter än, men det luta åt att det blir så senare i veckan.
Fler kommentarer på nätet tyder på att det är svårt att demontera gaspedal, inte minst clips/elkontakt.
Man klarar det som "normalt händig" ?
men jag har lite av samma problem, speciellt vid tomgång/rödljus, fick du ordning på problemet?
- By Edwe